جهانگیری:

باید به فکر و اندیشه جوانان متکی باشیم/ در زمینه واردات نیازمند سیاست‌های سخت‌گیرانه هستیم

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۰۹:۳۰:۴۰
کد خبر: ۳۹۶۱۴۴
باید به فکر و اندیشه جوانان متکی باشیم/ در زمینه واردات نیازمند سیاست‌های سخت‌گیرانه هستیم
معاون اول رییس جمهوری گفت: کالایی که در داخل تولید می شود دولت حق ندارد مشابه خارجی آن را وارد کشور کند و باید در این زمینه سیاست گذاری های سخت گیرانه ای اعمال شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با بیان اینکه این نمایشگاه جزء توفیقات مهم اقتصادی و یکی از دستاوردهای کلان معاونت علمی، فناوری و پزشکی است، گفت: ما توفیقات مهمی را در زمینه هایی که نام بردم به دست آوردیم، اما پیش از اینکه به تجهیزات فیزیکی متکی باشیم باید به فکر و اندیشه انسان های شریفی که در کشور هستند، اتکا کنیم.

وی افزود: دستاوردهای محسوس این نمایشگاه در طول چهارسال گذشته قابل لمس است. خوب به یاد دارم، در سال اول این نمایشگاه با هزار دستگاه آغاز به کار کرد، اما امروز در چهارمین نمایشگاه شاهدیم که ده هزار دستگاه در کشور ساخته شده است.

وی تاکید کرد: ما مکلفیم سیستم ایران را توسعه دهیم، برای پیشرفت و توسعه باید برنامه ریزی داشته باشیم و عموما این مسیر با ارزیابی دقیق میسر می شود.

معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد: توسعه باید متکی به علم و فناوری باشد و ایران به جهات تاریخی دارای شرایطی است که همه چیز برای آن مهیا است.

وی یادآور شد: کشور در چند سال گذشته از توسعه و فناوری نسبت به کشورهای پیشرفته فاصله گرفته است، ما باید به دانشمندانمان توجه کنیم و شرایط تولید داخلی را فراهم سازیم که این امر فقط در سایه محترم شمردن دانشگاه ها اتفاق می افتد. یادمان نرود، دانشگاه ها نقش مهم و کلیدی در کشور ایفا می کنند.

جهانگیری با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه ایران اظهار داشت: تحریم و شرایطی که پیش آمد موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کرد، و اقتصاد مقاومتی در مقابل فشارها و تکان های خارجی باعث شد که تاب بیاوریم و امروز شاهد این باشیم که خودکفا شده ایم. در همین راستا 5 رویکرد اساسی برای اقتصاد مقاومتی اعلام شد؛ درون زا بودن، برون زا بودن، دانش بنیان، مردمی بودن و عدالت محور بودن که تقریبا تمامی این رویکردها متناسب با شرکت های دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه می توان در اقتصاد به نفت متکی نبود، اظهار داشت: بعضی ها می گویند اگر نفت را از چرخه اقتصاد خارج کنیم به چه چیزی در اقتصاد باید تکیه کرد. من می گویم به فکر و اندیشه جوانان باید متکی بود کشور ایران از نظر تعداد مهندسین فارغ التحصیل جز 5 کشور نخست جهان است.

جهانگیری ادامه داد: ما باید فرهنگ استفاده از کالای داخلی را به وجود بیاوریم و به  مردم نشان دهیم که کالای تولید داخل در کشور مصرف شود، اما یک موضوع اساسی در این میان وجود دارد چرا مردم ما محصولات داخلی را کم مصرف می کنند که این خودش نیازمند تحقیق و بررسی است.

وی تاکید کرد: کالایی که در داخل تولید می شود دولت حق ندارد مشابه خارجی آن را وارد کشور کند و باید در این زمینه سیاست گذاری های سخت گیرانه ای اعمال شود.

ادامه دارد...

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز