امیرعبداللهیان در دیدار قائم مقام وزیرخارجه سوئیس:

تهران از گفت‌وگوهای "ژنو "حمایت می‌کند

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۶:۵۰:۳۷
کد خبر: ۳۹۷۰۸۶
تهران از گفت‌وگوهای ژنو حمایت می‌کند
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان، در دیدار با قائم مقام وزیر خارجه سوئیس نقش ایران را در حل بحران سوریه مهم دانست و گفت:تهران از گفت وگوهای ژنو که به ابتکار سازمان ملل متحد برگزار می شود، حمایت می کند و راه حل برون رفت از بحران در سوریه را صرفاً سیاسی می داند.

به گزارش گروه سیاست خارجی و بین الملل خبرگزاری برنا ؛ به نقل از نقل از پایگاه خبری وزارت امور خارجه، روز دوشنبه «ایورسیه» قائم مقام وزیرخارجه سوئیس با «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان تحولات منطقه بویژه آخرین رخدادهای عراق، سوریه و یمن مورد گفت وگو قرار گرفت.

 قائم مقام وزیرخارجه سوئیس با ارزیابی تحولات سوریه خاطرنشان ساخت ،گفتگوی سیاسی تنها راه حل بحران بوده و تداوم آتش بس و مذاکرات سیاسی در ژنو را ضروری دانست.

وی نقش ایران را  نقش جمهورى اسلامى ایران در حل بحران سوریه را اساسی و مهم ذکر کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار گفت جمهورى اسلامى ایران از آقای بشار اسد بعنوان رئیس جمهور قانونی سوریه حمایت میکند و مردم سوریه را صاحبان اصلی این کشور میداند که حق دارند بدون فشار تروریستها و بدون مداخله خارجی برای آینده خود تصمیم بگیرند. معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه گفت تهران از گفتگوهای ژنو که به ابتکار سازمان ملل برگزار میشود حمایت میکند و راه حل برون رفت ازبحران در سوریه را صرفا سیاسی می دانیم.

وی با اشاره به رشد فزاینده گروههای تروریستی در منطقه به پیوستگی تحولات سوریه و عراق و ارتباط گروههای تروریستی در این دو کشور اشاره کرد و گفت متاسفانه تاکنون ائتلاف بین المللی علیه داعش نتوانسته است در دو جبهه اقدامات موثری را انجام دهد.امیرعبداللهیان تشدید اقدامات برخی گروههای مسلح در سوریه را رویکردی کارشکنانه قلمداد ونقض توافق آتش بس دانست که میتواند پروسه مذاکرات سیاسی را با مشکل مواجه سازد.

معاون وزیرخارجه کشورمان گفت جمهورى اسلامى ایران ازاستحکام یافتن آتش بس و گقتگوهای سیاسی در یمن استقبال کردو همزمان بر جدیت در مبارزه با تروریسم در یمن نیز تاکید نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز