معاون اول رییس جمهوری :

فرهنگ سازی الگوی مصرف یکی از ضرورت های تحقق اقتصاد مقاومتی است

۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۱۱:۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۰۰۷۳۰
فرهنگ سازی الگوی مصرف یکی از ضرورت های تحقق اقتصاد مقاومتی است
ما در حوزه اقتصاد باید به درجه ای از مقاومت برسیم که در مقابل تکان های بیرون آسیبی نبینیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، اسحاق جهانگیری عصر سه شنبه با بیان اینکه حرکت کندچرخ اقتصاد غیر قابل تحمل است گفت : کل جامعه باید رونق اقتصادی را احساس کند.

وی که در نشست اقتصاد مقاومتی در محل استانداری لرستان حضور داشت با بیان این مطلب که ر سفرهای استانی خود بیشتربه دنبال حساب کشی هستم تصریح کرد: مطالب تکراری زیاد است ولی مهم این است که بینیم در حوزه اقتصاد کشور چه دستاوردهایی حاصل شده است و اشکالات کارا بشناسیم .

وی واژه اقتصاد مقاومتی را یک واژه ۱۰۰ درصد علمی برشمرد وتاکید کرد: ما در حوزه اقتصاد باید به درجه ای از مقاومت برسیم که در مقابل تکان های بیرون آسیبی نبینیم.

جهانگیری افزود: تجربه نشان داده طی چند سال اخیر هر جایی از دنیا که اقتصاد آن دچار مشکل شده به سایر کشورها نیز ضربه وارد آمده است و در ایران علاوه بر مشکلات اقتصادی، تحریم ها نیز وجود داشته است.

وی ادامه داد: کشوری که همیشه در معرض تحریم است باید کاری انجام دهد که تحریم ها آسیب جدی به حوزه اقتصاد آن وارد نکند .

جهانگیری یکی از اقداماتی که باید در این زمینه صورت گیرد را فرهنگسازی الگوی مصرف خواند وگفت: یکی از ضرورت های تحقق اقتصاد مقاومتی این موضوع است.

وی افزود:ما باید به نقطه ای در اقتصادمان برسیم که مصرف کالای داخلی کشور برای مردم یک افتخار باشد وما باید به نقطه ای برسیم که یک ایرانی از وجود کالای خارجی در خانه اش احساس ناراحتی کند.

جهانگیری با تصریح از همه کسانی که در حوزه فرهنگ مسئول هستند خواست اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند واشاره کرد: همچنین گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.

وی مبنای اقتصاد مقاومتی بهره وری بالا، افزایش رقابت ها و همچنین افزایش ارزش افزوده دانست و بیان داشت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی مردمی بوده و بخش خصوصی درآن همه کاره است .

جهانگیری اقتصاد مقاومتی را برون گرا و همواره با اقتصاد جهان در حال تعامل برشمرد وبا بیان اینکه اقتصاد ایران در حال حاضر جزو ۲۰ اقتصاد اول دنیا است تاکید کرد:اقتصاد ایران نمی تواند خود را از اقتصادهای بیرونی جدا بداند لذا باید کالا و خدمات به کشورهای مختلف عرضه کرده و در مقابل کالا و خدمات بگیرد.

وی مهم ترین حرف اقتصاد مقاومتی را همه کاره بودن دانش در آن برشمرد و خاطر نشان کرد:برخی می گویند اینها دنبال اقتصاد منزوی و یا درون گرا بوده اما باید گفت مگر می شود اقتصادی دانش بنیان باشد و خود را بی نیاز از اقتصاد بیرون بداند.

اسحاق جهانگیری یکی از خواسته های همه رهبران دنیا از جمله رهبر معظم انقلاب را ایجاد عدالت در جامعه دانست وگفت: به این دلیل که مجموعه نظام احساس می کند که چرخ اقتصاد باید سریع تر حرکت کند سال 95 سال مهمی برای ما خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز