استاندار هرمزگان در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان:

صادرات غیرنفتی از شاخص های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است

۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۰۷:۰۷:۵۶
کد خبر: ۴۰۵۵۳۵
صادرات غیرنفتی از شاخص های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است
استاندار هرمزگان گفت: صادرات غیرنفتی از شاخص های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است چون اقتصاد مقاومتی اقتصادی درون نگر و برون زاست و ضمن تولید داخلی باید محصولات خود را صادر کنیم

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه همه برنامه ها باید در قالب اقتصاد مقاومتی تعریف شود، عنوان کرد: صادرات غیرنفتی نیز باید در سال اقتصاد مقاومتی رشد چشمگیری پیدا کند.

وی ادامه داد: صادرات غیرنفتی از شاخص های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است چون اقتصاد مقاومتی اقتصادی درون نگر و برون زاست و ضمن تولید داخلی باید محصولات خود را صادر کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: در سال 94 برای اولین بار تراز تجاری و بازرگانی کشور ما مثبت شد و در سال جاری نیز برای رشد 10 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در کشور هدف گذاری شده که باید راهکارهای تسهیل کننده در امر صادرات داشته باشیم.

جادری تصریح کرد: سهم استان هرمزگان در امر صادرات غیرنفتی باید تفکیک و مشخص شود چه میزان از محصولات تولیدی در این استان صادر می شود.

وی با بیان اینکه ممکن است هرمزگان به عنوان یکی از استان های الگوی اقتصاد مقاومتی تعریف شود، اظهار داشت: این برنامه در دستور کار وزارت کشور است و باید آمادگی اجرای این برنامه را داشته باشیم.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: باید گزارش عملکرد کارهای صورت گرفته در زمینه اقتصاد مقاومتی به طور مرتب تهیه و ارائه شود.

جادری در ادامه با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای برگزاری مناسب دومین نمایشگاه توانمندی های هرمزگان در کشور عمان، اظهار داشت: دومین نمایشگاه مواد غذایی، محصولات و توانمندی های استان هرمزگان در کشور عمان از پنجم تا نهم خرداد ماه سال جاری در شهر خصب استان مسندم عمان برگزار می شود.

وی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی در معرفی بیشتر محصولات هرمزگان و افزایش صادرات غیرنفتی این استان بسیار موثر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز