معاون استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد؛

برقراری مجدد پرواز مستقیم تبریز و باکو

۱۳۹۵/۰۳/۰۳ - ۰۷:۳۵:۰۵
کد خبر: ۴۰۷۹۵۰
برقراری مجدد پرواز مستقیم تبریز و باکو
نواداد گفت: وجود تردد هوایی اتباع ایرانی و جمهوری آذربایجان از طریق برقراری خط هوایی بسیار موثر خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌های گذشته پرواز مستقیم تبریز و باکو و بالعکس را داشتیم، با توجه به این مسئله امیدواریم این پرواز هوایی مجددا برقرار شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مهندس علی نواداد در دیدار با رئیس هیئت اقتصادی و مدیرکل صنایع سنگین وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان، با اشاره به اشتراکات موجود بین تبریز و باکو، اظهار داشت: امیدواریم این تعاملات دوام داشته باشد و تلاش کنیم روابط را توسعه دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر تداوم روابط و رفت و آمد هیئت‌های تجاری بین دو استان، گفت: امیدواریم هیئت‌های تجاری بین دو استان رفت و آمد کنند و بتوانیم اشتراکات را نیز توسعه دهیم.

نواداد در ادامه با اشاره به توسعه ارتباطات حمل و نقلی بین دو استان، بیان کرد: وجود تردد هوایی اتباع ایرانی و جمهوری آذربایجان از طریق برقراری خط هوایی بسیار موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: البته در سال‌های گذشته پرواز مستقیم تبریز - و باکو و بالعکس را داشتیم، با توجه به این مسئله امیدواریم این پرواز هوایی مجددا برقرار شود.

رئیس هیئت اقتصادی و مدیرکل صنایع سنگین وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان، با بیان اینکه امیدواریم این دیدارها نتایج خوبی را دربر داشته باشد، بیان کرد: علاقمندی‌های مشترکی فی ما بین تبریز و باکو وجود دارد و دیدار امروز حاصل تلاش‌های روسای جمهوری دو کشور در دیدارهایی که بین دو طرف وجود داشت بوده و امید داریم ادامه داشته باشد.

یعقوب حسن‌اف، با اشاره حضور مردم آذربایجان در تبریز و بهره‌مندی از خدمات پزشکی در تبریز و علاقه مندی برای توسعه روابط با تبریز، گفت: بر همین اساس نه تنها در بخش صنایع بلکه در دیگر موضوعات همانند پزشکی نیز علاقه مند به توسعه روابط هستیم.

وی در ادامه در رابطه با ورود تجار ایرانی به بازارهای روسیه، افزود: با توجه به اینکه تجار فعال در بازار روسیه تجار آذربایجانی هستند ورود به بازار از طریق کانال‌های دولتی غیرقابل انجام بوده و برای این کار باید تجار تبریزی به صورت مستقیم با تجار آذربایجانی وارد مذاکره شوند.

مدیرکل صنایع سنگین وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان، در ادامه با اشاره به وجود موسسات و کارخانجات بزرگ تجهیزات در حوزه نفت در جمهوری آذربایجان، گفت: با توجه به اینکه ایران یکی از تولیدکننده‌های نفت بوده می‌توانیم تولید تجهیزات نفت را در ایران مستقر کنیم، وقتی تجهیزاتی را شما ندارید و در آذربایجان هست نیازی نیست از دیگر جاه‌ها وارد کنید ما می‌توانیم در این زمینه درخواست‌های شما را تولید کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وجود موسسات آموزشی بزرگی در زمینه عرصه‌های نفتی در آذربایجان، خاطرنشان کرد: همانطوری که گفته شد در زمینه‌های علمی نیز باید روابط خود را توسعه دهیم و در این زمینه آمادگی کامل را داریم تا از توانایی‌های علمی در دو طرف بهره‌برداری کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز