رایزنی امیرعبداللهیان و معاون استفان دی‌میستورا

۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۲۱:۰۷:۲۰
کد خبر: ۴۰۹۳۴۸
رایزنی امیرعبداللهیان و معاون استفان دی‌میستورا
رمزی عزالدین رمزی معاون استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در دیدار با امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه پیرامون آخرین تحولات سوریه گفتگو کرد .

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با تاکید بر این که وضعیت سوریه به شرایط حساسی رسیده بر ضرورت تسریع در یافتن راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه تاکید کرد و نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه با اهمیت دانست .وی همچنین خاطرنشان ساخت درحال حاضربرای یافتن راه حل سیاسی در سوریه ،نیازمند  ایده های جمهوری اسلامی ایران برای برون رفت ازبحران هستیم .

امیرعبداللهیان نیز دست یابی به راه حل سیاسی در بحران سوریه  را در صورت پذیرش واقعیت های موجود در صحنه  وتوجه به اصول حاکمیت راامکان پذیر ، ارزیابی کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان برای دستیابی به حل سیاسی ، توجه جدی به نقش و جایگاه سوریه در منطقه ، مبارزه جدی با تروریسم و عدم استفاده ابزاری از تروریسم برای تحقق اغراض یکسویه ، ضرورت حضور نمایندگان واقعی مردم سوریه در میز مذاکرات و عدم سیاسی کردن پرونده کمک های انساندوستانه رادراین پروسه مهم و ضروری دانست .

امیرعبداللهیان بر آمادگی کشورمان جهت کمک به یافتن راه حل مناسب برای خاتمه دادن به بحران سوریه تاکید کرد و افزود تهران از ابتدا تاکید کرده است که سوریه راهکار نظامی و امنیتی ندارد اما متاسفانه برخی طرف ها .بانقض اشکارتعهدات خوددراجرای اتش بس درخان طومان وحمله به بیمارستان درحلب در عمل ازگروههای تروریستی و گروههای مسلح  شورشگردر سوریه حمایت می کنند و در صددند تا از آنان بعنوان برگ برنده ای  در میز مذاکره بهره برداری سیاسی نمایند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز