حجت الاسلام شهیدی:

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی پناه تمام آزادگان بود

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۱:۲۴:۴۹
کد خبر: ۴۱۱۱۰۳
مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی پناه تمام آزادگان بود
نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خداوند به آزادگان کشورمان در دوران اسارت هدیه‌ای به اسم ابوترابی داد. مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی به تمام آزادگان روحیه می‌داد و در همه مسائل پناهگاه آنان بود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در مراسم سالگرد ارتحال حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی و آیت‌الله سید عباس ابوترابی و همچنین تجلیل از آزادگان مدافع حرم و شهدای آزاده منا، گفت: از زمانی که به بنیاد شهید و امور ایثارگران آمدم، با هر آزاده‌ای که دیدار داشتم، از سادگی، ایمان، استقامت و حمایت‌های مرحوم ابوترابی صحبت می‌کرد و تمام آزادگان نیز در خصوص ایشان یکسان صحبت می‌کردند.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: مرحوم ابوترابی از سال 42 که نهضت امام خمینی (ره) شروع شد، در کنار ایشان حضور داشت و همراه شهید حاج آقا مصطفی خمینی بود. مرحوم ابوترابی به قدری به امام (ره) علاقه مند بود که بعد از تبعید ایشان به نجف، او هم به نجف رفت و در کنار امام خمینی (ره) علم و ایمان آموخت. وی پس از مدتی برای رساندن پیام امام (ره) با اعلامیه‌هایی از ایشان به ایران آمد و دستگیر شد و به زندان افتاد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: مرحوم ابوترابی پس از آنکه از زندان بیرون آمد دوباره به مبارزه پرداخت و در این راه با بزرگانی چون شهید اندرزگو همراه بود. پس از پیروزی انقلاب و با آغاز جنگ، وی که انسانی مبارز بود بلافاصله به جبهه رفت و در کنار شهید چمران به مبارزه پرداخت و در سال 59 اسیر شد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه مرحوم ابوترابی تربیت شده مکتب قرآن در نزد پدر و مادری فرهیخته بود، افزود: خداوند به آزادگان کشورمان در دوران اسارت هدیه‌ای به اسم ابوترابی داد. مرحوم ابوترابی به تمام آزادگان روحیه می‌داد و در همه مسائل پناهگاه آنان بود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: مرحوم ابوترابی یک ولایتمدار کامل بود و پس از آزادی و بازگشت به ایران نیز در خدمت مقام معظم رهبری بود. رهبر معظم انقلاب نیز در دیداری که پس از آزادی با آن مرحوم داشتند فرمودند: «وقتی به من این خبر خوشحال کننده را دادند که شما آمدید برای من یک مژده بود. مدت زیادی است که شما را ندیده‌ام. ما همیشه شما را دوست داشته‌ایم و خاطرات با شما را فراموش نمی‌کنیم».

در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی، مسعود پزشکیان نایب رییس موقت دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت و حجت الاسلام مؤذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از آزاده‌ شهید دکتر عباسعلی جوزی، آزاده شهید ابوالقاسم خلیلی، آزاده‌ شهید حاج‌گشتاسب رستمی، آزاده‌ شهید حسین سبیانی، آزاده شهید رجبعلی شاه ‌رجبیان، آزاده‌ شهید غلامعلی شاهین و مدافعان حرم آزاده‌ سرافراز نصرالله اکبرزاده، آزاده سرافراز دکتر فرامرز فرهمند، آزاده سرافراز حسین مروتی، آزاده سرافراز مصطفی میرشجاع و آزاده‌ سرافراز قدرت‌الله هزاوه تقدیر شد.

همچنین از آزاده سرافراز محمود شرافتی و آزاده سرافراز حمید محمدی برای همکاری در جستجوی پیکرهای مطهر شهدای منا تقدیر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز