با افزایش بیش از یک دلاری؛

قیمت نفت خام ایران از ٤٥ دلار فراتر رفت

۱۳۹۵/۰۳/۲۱ - ۱۱:۵۴:۴۸
کد خبر: ۴۱۵۴۱۰
قیمت نفت خام ایران از ٤٥ دلار فراتر رفت
قیمت نفت خام سبک و سنگین ایران در بازارهای جهانی در هفته منتهی به سوم ژوئن (جمعه، ١٤خردادماه) بیش از یک دلار افزایش یافت و از ٤٥ دلار برای هر بشکه بالاتر رفت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به سوم ژوئن (جمعه، ١٤ خردادماه) با یک دلار و پنج سنت افزایش به ٤٥ دلار و ٦٥ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٣٤ دلار و ٩٤ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران با یک دلار و ٢٠ سنت افزایش به ٤٣ دلار و ٥٩ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٢ دلار و ٥١ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤٥ دلار و ٢٩ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ٦٤ سنت افزایش نشان می دهد.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به سوم ژوئن با ٣٧ سنت افزایش، ٤٩ دلار و پنج سنت معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ٢٤ سنت کاهش به ٤٨ دلار و ٥٣ سنت برای هر بشکه رسید؛ که تنها نفت خام شاخصی بود که در هفته مورد بررسی با کاهش همراه شد.

همچنین قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز با ٥٠ و ٥٠ سنت افزایش به ترتیب به ٤٦ دلار و ٢ سنت و ٤٦ دلار و ١٤ سنت رسید.

حداقل قیمت سبد نفتی اوپک در سال گذشته، ٣٠ دلار و ٧٤ سنت بود و این در حالی است که این قیمت برای پنج ماه نخست امسال، ٢٢ دلار و ٤٨ سنت بوده است.

ذخیره سازی نفت خام و بنزین  در آمریکا در هفته مورد بررسی به ترتیب یک میلیون و ٣٧٠ هزار بشکه و یک میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه کاهش یافت، ضمن این که، عرضه نفت خام آمریکا برای دوازدهمین هفته متوالی کاهش یافت.

در هفته مورد بررسی همچنین با اجماع اعضای اوپک، محمد بارکیندو به عنوان دبیر کل این سازمان برگزیده شد تا این پیام را به بازار دهد که اوپک همچنان دارای انسجام است در عین حال بازار احتمال داد که عربستان قصد ندارد به اشباع بازار نفت ادامه دهد به ویژه این که عربستان قیمت نفت خامهای خود به مقصد آسیا و آمریکا را افزایش داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز