کاهش ۸۲ واحدی شاخص کل بورس

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۴:۰۹:۴۴
کد خبر: ۴۱۷۹۹۳
کاهش ۸۲ واحدی شاخص کل بورس
شاخص کل بورس و اوراق بهادار در این هفته که از وضعیت مناسبی برخوردار نبود، روز چهارشنبه با 82 واحد افت به رقم 73 هزار و 877 واحد رسید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سهامداران در هفته جاری افت شاخص کل از کانال 76 هزار واحدی به کانال 73 هزار واحدی را شاهد بودند و علاوه براین در روزهای این هفته، شاخص کل افت داشت و حتی دو کاهش سنگین یکهزار و 26 و 740 واحدی نیز به ترتیب در روزهای شنبه و سه شنبه به ثبت رسید.

براساس معاملات امروز، بیش از 745 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و 636 میلیارد ریال در 57 هزار و 633 نوبت خریدو فروش شد.

پتروشیمی ها و فولاد سهم اصلی را در افت امروز شاخص داشتند به طوری که نمادهای فولاد، رمپنا، بفجر، فارس و مبین، زمینه کاهش شاخص را فراهم کردند و در مقابل نمادهای خودرو و شبندر با رشد خود تاثیر مثبت بر شاخص داشته و مانع افت بیشتر شاخص کل شدند.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز نشان می دهد که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 30 واحد و شاخص بازار دوم 655 واحد اف کرده، اما شاخص کل (هم وزن) 33 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 27 واحد، شاخص آزاد شناور 119 واحد و شاخص بازار اول 22 واحد افزایش یافته است.

بیشترین رشد در معاملات امروز مربوط به حق تقدم البرز دارو، حق تقدم توریستی و رفاهی آبادگران، ریخته گری تراکتورسازی ایران، ایران ارقام و آهنگری تراکتورسازی ایران بود.

حق تقدم بیمه ملت، حق تقدم صنایع کاشی و سرامیک سینا، صنایع و کاغذسازی کاوه، نیرو ترانس و حق تقدم پتروشیمی شازند نیز دارای بیشترین کاهش قیمت بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز