فلاحت پیشه در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد؛

مرور تاریخ ۴۰ ساله برای برنامه‌ریزی نه مُچ‌گیری/ مردم به چالش‌های گروه های سیاسی توجهی نمی‌کنند

۱۳۹۵/۰۴/۰۴ - ۰۶:۲۵:۳۳
کد خبر: ۴۲۱۱۵۷
مرور تاریخ ۴۰ ساله برای برنامه‌ریزی نه مُچ‌گیری/ مردم به چالش‌های گروه های سیاسی توجهی نمی‌کنند
نماینده مردم اسلام آباد در مجلس گفت: مرور تاریخ و بررسی گذشته می تواند ضعف و قوت نظام را نشان دهد تا در دهه 50 انقلاب آسیب ها کمتر شود اما به شرطی که این مرور گذشته برای مچ گیری و بیشتر شدن دعواها نباشد و در راستای برنامه ریزی برای آینده کشور صورت گیرد.

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب درخصوص سخنان رییس جمهوری مبنی بر نوشتن تاریخ 40ساله ایران  برای مشخص شدن نقاط ضعف و قدرت نظام به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا گفت: تاریخ نویسی در ایران همیشه رایج بوده است و می‌توان گفت مشکل جمهوری اسلامی ایران از  نداشتن تاریخ نویسی نیست، در این سالها گفتن از گذشته  بیشتر در تسویه حساب های جناحی و شخصی استفاده شده است و هیچ  استفاده اصلاحی در امور نداشته و  تنها باعث دوری مسئولان از افق های آینده و نگه داشتن آنها در دعاوی گذشته بوده است.

فلاحت پیشه تصریح کرد: مرور تاریخ و بررسی گذشته می تواند ضعف و قوت نظام را نشان دهد تا در دهه 50 انقلاب آسیب ها کمتر شود اما به شرطی که این مرور گذشته برای مچ گیری و بیشتر شدن دعواها نباشد و در راستای برنامه ریزی برای آینده کشور صورت گیرد.

وی افزود: هر دولت برنامه ها و عملکرد دولت قبلی را زیر سوال می‌برد بدون آنکه خود را ملزم بداند که آن ها را اجرا کند, این درحالی است که هرفردی نقاط ضعف و قدرتی دارد و بزرگترین ضعف برای ما نداشتن چشم انداز برای آینده است.

فلاحت پیشه با بیان اینکه "ما در بین 26 کشور منطقه باید اول باشیم اما درحال حاضر بسیاری از شاخص هایمان عقب است" افزود: در منطقه بین کشورهایی که ما فکر می‌کنیم بسیار ازما عقب تر هستند برنامه ریزی های دقیقی انجام شده, برای مثال عربستان طی برنامه ریزی 8سال آینده خود به فروش نفت خام پایان می‌دهد.

فلاحت پیشه در رابطه با آشتی ملی و رویارویی احزاب باهم گفت: پس از گذشت این سالها مردم دیگر به چالش های گروه های سیاسی توجهی نمی‌کنند و خواستار عملیات های تجاری هستند. مفهوم آشتی ملی در کشورهایی که دچار جنگ داخلی و اختلاف های شدید هستند مصداق دارد و درایران تنها رقابت جریان دارد و جنگ داخلی بی معنی است.

وی ادامه داد: ما نیاز به نظام ارزیابی داریم که هرکس در هر جایی که فعالیت می‌کند اعم از مجلس یا دولت,خود را موظف بداند در قالب برنامه ریزی عمل کند و اعضای دولت و مجلس باید بتوانند به کارکرد ها و مسائل عملکردی معطوف بشوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز