لاریجانی در جمع خبرنگاران:

رژیم صهیونیستی با مذاکرات صلح نمی‌تواند سر و ته قضیه فلسطین را جمع کند/ موضوع فلسطین در سال‌های اخیر دچار چالش‌ شده است

۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۳:۵۳:۱۸
کد خبر: ۴۲۳۹۲۰
رژیم صهیونیستی با مذاکرات صلح نمی‌تواند سر و ته قضیه فلسطین را جمع کند/ موضوع فلسطین در سال‌های اخیر دچار چالش‌ شده است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی فکر نکند با اینگونه رفتارهای و گفتگوهایی که در باب صلح انجام می‌هد سر و ته قضیه فلسطین را جمع کند.

به گزارش خبرنگار قوه قضائیه خبرگزاری برنا؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست جمعی از فعالان حامی آزادی قدس شریف با حضور در جمع خبرنگاران گفت: روز قدس روزی است که برای مسلمانان انرژی مضاعفی را ایجاد می‌کند تا نسبت به مظلومان فلسطین اقدامی انجام دهند.

وی تصریح کرد: روز قدس، روز روشنگری و روزی است که مردم با آمدن به صحنه تأثیر بسزایی در آینده مردم  فلسطین خواهد گذاشت و نباید حس کنند که این راهپیمایی و تظاهرات فایده‌ای ندارد.
 
لاریجانی در ادامه افزود: روز قدس نشان دهنده عزم و اراده قوی ملت‌ها برای حل مشکلات فلسطین است اما متأسفانه موضوع فلسطین در این سال اخیر دارای چالش‌هایی شد و این بحران زدگی کشورهای اسلامی باعث شد جایگاه موضوع فلسطین تضعیف شود.
 
رئیس مجلس تأکید کرد: رژیم صهیونیستی از این فضای ایجاد شده سوءاستفاده کرد، از طرفی هم برخی رفتارهای نادرست کشورهای اسلامی به یک مسئله‌‌ای برای ایجاد ارتباط با رژیم صهیونیستی گذاشته‌ شده است که البته این امر در گذشته به صورت پنهان بود و اکنون به صورت علنی درآمده و فضایی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.
 
لاریجانی بیان داشت: نگرانی برای فلسطینیان ایجاد شده و اینجاست که نقش ملت‌ها و حضور فعالشان در راهپیمایی روز قدس می‌تواند شرایط را تغییر دهد و یک ورق جدیدی را ایجاد کند تا اینکه رژیم صهیونیستی فکر نکند با اینگونه رفتارهای و گفتگوهایی که در باب صلح انجام می‌هد سر و ته قضیه فلسطین را جمع کند.
 
رئیس مجلس تأکید کرد: فلسطین یک مسئله جدی است و سرزمینشان حقشان بوده و این حق باید استیفا شود، وجود رژیم صهیونیستی همیشه برای مردم دردسر ایجاد کرده است.
 
لاریجانی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود تغییرات دیپلمات‌های ما در حوزه عربی- آفریقایی آیا تغییری در سیاست‌های ما در منطقه ایجاد خواهد شد یا خیر گفت: سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران منبعث از متن قانون اساسی است و با تغییر دولت‌ها و اشخاص تغییری در سیاست‌های استراتژیکی کشورمان ایجاد نخواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز