باکاهش نگرانی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا؛

بهای نفت در بازار آسیا افزایش یافت

۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۰:۱۹:۴۳
کد خبر: ۴۲۴۲۲۲
بهای نفت در بازار آسیا افزایش یافت
در پی بهتر شدن وضع بازارهای بورس جهان با توجه به تلاش دولت‌ها برای مقابله با نگرانی‌های ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بهای نفت افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، در معاملات صبح امروز بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه اوت با 37 سنت افزایش، 48 دلار و 22 سنت معامله شد.

بهای هر  بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در دوره مشابه نیز 30 سنت افزایش یافت و به 48 دلار و 88 سنت رسید.

کره جنوبی سه‌شنبه از اختصاص بسته 15 میلیارد یورویی برای احیای اقتصاد خود خبر داد.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز به نوبه خود هماهنگی بهتر سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان را خواستار شد.

سران کشورهای اتحادیه اروپا چهارشنبه صبح برای نخستین بار بدون انگلیس و به منظور تلاش برای ترسیم افق‌های جدید برای طرحی اروپایی که با تصمیم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا به لرزه درآمده است، در بروکسل گردهم می آیند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، ریک اسپونر تحلیل‌گر «سی ام سی مارکتز» در سیدنی اعلام کرد عامل اصلی تأثیرگذار بر بازار نفت احتمالا نوسانات مرتبط با تصمیم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپاست.

اما برخی کارشناسان افزایش بهای نفت را با چشم‌اندازهای اعتصاب احتمالی در بخش نفت نروژ که می تواند بر تولید این کشور که پنجمین کشور تولید کننده نفت در جهان است، تأثیر بگذارد، مرتبط دانسته‌اند.

کاهش محسوس ارزش دلار نیز افزایش تقاضا را به دنبال داشته است زیرا نفت با دلار معامله می شود و وقتی ارزش دلار کاهش می یابد خرید نفت برای سرمایه‌گذارانی که ارزهای دیگر در اختیار دارند ارزان‌تر تمام می شود.

بازارها روز چهارشنبه همچنین منتظر انتشار آمار رسمی ذخایر نفت خام و فرآورده‌های نفتی آمریکا هستند که شاخصی جالب توجه برای سنجش تقاضا از جانب بزرگ‌ترین اقتصاد جهان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز