رییس ستاد انتفاضه و قدس در گفت و گو با برنا:

اگر سران کشورهای عربی متحد شوند، اسرائیل نابود خواهد شد/ تداوم درگیری در منطقه به ضرر مسلمانان و به نفع اسرائیل خواهد بود

۱۳۹۵/۰۴/۱۰ - ۱۳:۴۸:۳۵
کد خبر: ۴۲۴۸۳۹
اگر سران کشورهای عربی متحد شوند، اسرائیل نابود خواهد شد/ تداوم درگیری در منطقه به ضرر مسلمانان و به نفع اسرائیل خواهد بود
درگیری ها در سوریه و عراق دو جنبه دارد، یکی مشغول سازی کشورهای منطقه برای عدم اتحاد در جنگ برابر اسرائیل بوده و دیگری ایجاد شکاف بین نژادها و قومیتهای مختلف در جغرافیای منطقه است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، رمضان شریف رییس ستاد انتفاضه و قدس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی این خبرگزاری در پاسخ به این سوال که آیا مطرح شدن سوریه در جوامع اسلامی به منظور دورکردن فلسطین از توجهات صورت گرفته است، گفت: امریکایی ها و صهیونیست ها از ایجاد درگیری در جغرافیای کشورهای اسلامی دو استراتژی را ثابت کردند .از یک سو در کشورهای اسلامی میان توده های مردم و رهبران و از سویی دیگر بین  اداره کنندگان سیاسی کشورها ایجاد اختلاف کردند. اسرائیل میداند، اگر سران کشورهای عربی با یکدیگر متحد شوند قادر به شکست اسرائیل هستند، از این رو به وجود آوردن جنگ‌های منطقه‌ای درطول تاریخ همواره پیرو این استراتژی بوده است.

وی افزود: پس از جنگ 33 روزه میان لبنان و رژیم صهیونیستی نه تنها  برای مدتی همه کشورهای عربی باهم متحد شدند، بلکه کوچکترین کشور منطقه یعنی لبنان با انگیزه ای به اسم حزب الله به وجود آمد و برای اولین بار در یک رویارویی نظامی و پس از 33روز توانست اسرائیل را شکست دهد. صهیونیست برای جلوگیری از سقوط در منطقه باید بین کشورهای عربی جنگ داخلی ایجاد کنند و به همین منظور دست به اقدامات گسترده در منطقه می زنند.

رمضان شریف با تاکید برآگاهی مسلمانان از استراتژی صهیونیست ها گفت: درگیری ها در سوریه و عراق دو جنبه دارد، یکی مشغول سازی کشورهای منطقه برای عدم اتحاد در جنگ برابر اسرائیل بوده و دیگری ایجاد شکاف بین نژادها و قومیتهای مختلف در جغرافیای منطقه است. در این میان مسلمانان منطقه باید آگاه باشند و بدانند که تداوم این درگیری های منطقه ای به ضرر کشورهای اسلامی و تداوم قدرت روزافزون اسرائیل خواهد بود. مسلمانان باید به نیت های رژیم صهیونیستی پی ببرند.

وی در خاتمه به حمایت گذشته ترکیه از فلسطین و توافق امروز این کشور با اسرائیل اشاره کرد و گفت: موضوع آرمان فلسطین و حمایت از آن به یک جایگاه معنوی و بالایی در ذهن مردم مسلمان تبدیل شده است. از این رو ترکیه با حمایت گذشته خود از فلسطین به دنبال جلب نظر مساعد کشورهای مسلمان منطقه به خود است. به تاریخ که نگاه کنیم صدام در اواخر حضورش در عرصه سیاست برای اینکه پایگاه مردمی خود را پیدا کند به حمایت از فلسطین روی آورد. این نشان دهنده این است ترکیه به دنبال منافع لحظه ای خود است و تنها این جمهوری اسلامی بوده که محکم پای خواسته آزادی مردم فلسطین ایستاده است.حاکمان همیشه به دنبال جذب و جلب افکار عمومی و آرای مردم هستند و در راستای همین هدف، ترفند های مختلفی را بکار میگیرند، درحالی که ملت ها در طول تاریخ همواره برای دین خود می جنگند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز