نوذر شفیعی در گفت و گو با برنا:

اوضاع کشمیر هیچ‌گاه رسانه‌ای نشد

۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۲:۰۳:۵۵
کد خبر: ۴۳۴۴۵۵
اوضاع کشمیر هیچ‌گاه رسانه‌ای نشد
کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: کشمیر هیچ‌گاه به طور رسمی در رسانه ها مطرح نشد و طی 70سال گذشته سازمان ملل متحد هیچ اقدامی جهت ثبات کشمیر انجام نداده است.

نوذر شفیعی کارشناس روابط بین‌الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، درباره تحولات در خاورمیانه گفت: آثار منفی کودتا در ترکیه، تا مدت ها در سطح داخلی و خارجی از بین نخواهد رفت. حرکت نظامی ارتش ترکیه به فرصتی برای اردوغان تبدیل شد. او با خنثی کردن کودتا چهره مردمی خود را معرفی و از طرفی ارتش را برای همیشه از صحنه سیاسی و قدرت حکومتی در ترکیه خارج کرد.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است، اردوغان حضور موثر ارتش را برای همیشه از سطح نظام ترکیه پاک کرد و امروز رییس جمهوری این کشور می تواند با از بین بردن مخالفان خود قدرت ریاست جمهوری را تثبیت کرده و به آینده خود در ترکیه بیش از پیش امیدوار باشد. همچنین در سطح بین‌الملل نیز ترکیه باید تا مدت ها به بازسازی روابط خود با کشورهای غربی بپردازد. کودتای ترکیه این کشور را از آرزوی دیرینه خود یعنی حضور در اتحادیه اروپا دور کرد.

وی بااشاره به درگیری در ارمنستان گفت: اتفاقات در ارمنستان ناشی از نارضایتی در سطح نظام حکومتی است. هرگونه آشوب و حرکت سیاسی_نظامی در قالب گروهی و سازمان‌یافته و یا فردی در یک کشور نشان دهنده ضعف در بدنه ساختار حکومتی آن کشور است، ارمنستان و قزاقستان نیز از این قاعده مستثنا نیستند. اما مسلم است اتفاق‌های اخیر در ارمنستان و قزاقستان حاکی از کودتای نظامی نیست، بلکه نوعی اعتراض مردمی به مشکلات داخلی محسوب می‌شود.

این کارشناس بین الملل درباره اتفاقات در کشمیر نیز گفت: در سالهای گذشته، کشمیر در میان هند و پاکستان درگیر جنگ بوده است. از نظر هندی‌ها کشمیر متعلق به خاک آنها بوده و تمایل ندارند سازمان‌ملل و هیچ قدرت دیگری از جهان وارد تصمیم‌گیری و دخالت شود. از سوی دیگر درگیری در پاکستان سوابق بین‌المللی و منفی در جهان دارد و هیچ کشوری راغب به برقراری روابط دیپلماتیک با این کشور نیست. طی سالهای گذشته، سیاستمداران پاکستان اجازه تعریف منافع در ارتباطاتات دیپلماتیک به کشورهای مقابل نداده است.

وی در پایان گفت: اوضاع کشمیر هیچ‌گاه به طور رسمی در رسانه ها مطرح نشد و طی 70سال گذشته سازمان ملل متحد هیچ اقدامی جهت ثبات در این کشور انجام نداده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز