با انتشار دو ویدئو؛

داعش بار دیگر فرانسه را تهدید کرد

۱۳۹۵/۰۴/۳۱ - ۱۴:۴۲:۴۷
کد خبر: ۴۳۵۰۵۵
گروه تروریستی داعش با انتشار دو ویدئوی تبلیغاتیِ تازه به زبان فرانسوی از عناصر خود خواسته است در حملاتی انتحاری بار دیگر فرانسه را هدف قرار دهند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در تاریخ 24 تیر ماه سال جاری یک تروریست 31 ساله که اصالتاً تونسی بود در جشن روز ملی فرانسه در شهر نیس با کامیون جمعیت حاضر را در مسیری به مسافت دو کیلومتر و با حرکات مارپیچ زیر گرفت. داعش مسئولیت این حادثه را که 84 کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت، برعهده گرفت.

گروه تروریستی داعش پیشتر مسئولیت حملاتی مرگبار را در تاریخ 22 آبانِ سال 1394 در پاریس، پایتخت فرانسه برعهده گرفت که منجر به مرگ 130 نفر شد.

اکنون گروه داعش در ویدئوهایی تازه به تشریح حملۀ نیس پرداخته و به آن دسته از پیروان خود که هنوز دست به اقدام تروریستی نزده‌اند اعلام کرده است که باید «خجالت بکشند».

در یکی از این دو ویدئو یک تروریست داعشی که صورت خود را پوشانده و خنجری در دست دارد مدعی می‌شود که اقدام انفرادیِ محمد بوهلال، عامل حملۀ مرگبارِ نیس، که سوار بر یک کامیون 19 تُنی 84 نفر را کُشت، نشانگر آن است که داعش به وعده‌های خود عمل می‎‌کند.

این در حالی است که براساس بررسی‎‌های صورت گرفته هنوز ارتباطی مستقیمی میان بوهلال و گروه داعش یافت نشده است.

در ابتدای ویدئویِ تازۀ داعش یک تروریست به شکلی نمادین به تصویری بر روی دیوار شلیک کرده و گلوله را به فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه تقدیم می‎‌کند. 

در ادامه صحنه هایی هولناک از جنازۀ قربانیانِ حملۀ نیس و سخنرانی اولاند پس از این حمله به تصویر کشیده می‎شود.

داعش در ویدئوی دوم نیز فرانسه را تهدید کرده است.

این ویدئو با بریدن سر دو سرباز شیعۀ عراقی آغاز می‌شود و سپس تروریست‌های داعش فرانسه را تهدید می‌کنند که در صورت تداوم حملات هوایی ارتش این کشور، حملات تروریستی تازه‌ای در فرانسه اجرا کنند.

فرانسه که عضو ائتلاف موسوم به «ضد داعش» تحتِ امرِ امریکا است، اخیراً حملات هوایی و حضور نظامی خود را در کشورهای سوریه، عراق و لیبی افزایش داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز