بازنشر/ مجید فراهانی در گفت و گو با برنا مطرح کرد:

روحانی عقد اخوتی خارج از قانون با هیچکس نبسته است/ فیش‌های حقوقی با انگیزه‌ سیاسی منتشر شد

۱۳۹۵/۰۵/۰۱ - ۱۳:۳۸:۱۳
کد خبر: ۴۳۵۳۳۹
روحانی عقد اخوتی خارج از قانون با هیچکس نبسته است/ فیش‌های حقوقی با انگیزه‌ سیاسی منتشر شد
مجید فراهانی دبیر کل حزب ندای ایرانیان گفت: مهم ترین اولویت دولت مبارزه با فسادهای اقتصادی است و آرمان کشور حمایت از محرومان است.

مجید فراهانی دبیر کل حزب ندای ایرانیان در گفت و گو با خبرنگار احزاب خبرگزاری برنا، درباره مبارزه با فساد مالی و مشکلات اقتصادی در کشور  گفت: مبارزه با فساد و رفع چالشهای مالی و اقتصادی کشور از جمله مهمترین اولویت های هر دولت و حاکمیتی  است، مخصوصا در کشور ما که اصلی ترین آرمانهای آن حمایت از محرومین و مستضعفین است با وجود نعمتهای بالقوه خدادادی نباید وضع کشور و مردم اینگونه باشد.

وی تاکید کرد:  کشور باید  به نحوی اداره شود  که اقشار کم درآمد، مستضعفان و محرومان احساس کنند که مسولان آنها  در هر رده ای از میان آنها برخاستند و هدفشان خدمت به آنهاست.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشور با مشکلاتی در حوزه  اقتصادی  روبرو است، رکود و اشتغال مهم ترین چالش پیش روی دولت است، بیش از نیمی از مردم با مشکلات اساسی اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند که باید این مهم برطرف شود.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه تحریم ها و کارشکنی های طولانی باعث شده است مشکلات اقتصادی دوچندان شود اظهار داشت: به واسطه یک دهه مدیریت های ناصحیح داخلی و تحریم های ظالمانه خارجی بنگاه های اقتصادی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و کارشکنی ها باعث شده بسیاری از این بنگاها نتوانند با  ظرفیت اسمی خود فعالیت کنند.

فراهانی به فیش های حقوقی برخی از مدیران که این روزها رسانه ای شده است کرد و گفت : فیش های حقوقی فقط قسمتی  از چرخه آسیب های  مالی و اقتصادی کشور است که البته باید پیگیری شود و وجوه غیرقانونی اجحاف آمیز به بیت المال برگردد.

وی در ادامه گفت: نمی گوییم فیش‌های حقوقی مدیران افشا نشود بلکه حتی معتقدیم فیش‌های حقوقی همه مدیران دولتی و بانکی در دولت‌های مختلف، مدیران سایر قوا  و مدیران نهادها و سازمان‌های حاکمیتی خارج از دولت هم منتشر شود.اگر قرار باشد از یک عده جز بدی و از عده‌ای دیگر جز خوبی چیزی منتشر نشود، پیگیری فسادهای مالی و اقتصادی در جامعه به جایی نمی رسد.

فراهانی خاطر نشان کرد: بدون شک اصلاح ساختار و افراد عزمی جدی با اتکاء به نیروهای جوان و پویا می طلبد که اگر دیگران چنین تفکری نداشته اند روحانی باید نشان دهد که در این راه پیشرو است. اصلاح ساختار اقتصادی و سیاسی زمینه ساز اعتماد عمومی است که می تواند به نزدیکی هرچه بیشتر حاکمیت و مردم منجر شود.

وی یاد آور شد: با توجه به اینکه روحانی کمتر از یک سال دیگر ریاست قوه مجریه را برعهده دارد  باید تمام تلاش خود را برای مبارزه با فساد در تمامی اجزای دولت به کار برد، که  این کار با عزم جدی جوانانه امکان پذیر است.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این سوال که رفتار رئیس جمهوری را در برخورد با این مدیران چگونگی ارزیابی می کنید گفت: دکتر روحانی نشان خواهد داد هیچ عقد اخوتی خارج از قانون و ضوابط با هیچ فرد گروه و جریانی ندارد، هر فردی و جریانی اگر دامنش آلوده به فساد، مشکلات مالی و اقتصادی باشد بایستی با آن برخورد شود.

وی به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر اینکه اتاق فکرهای علیه دولت شکل گرفته اشاره کرد و گفت: قطعا آنچه که مشخص است مسئله حقوق و فیش های حقوقی منتشر شده ابداع دولت نیست، اگر فیش حقوقی مدیر بانک رفاه منتشر می شود باید فیش های حقوقی مدیر سایر بانک ها نیز منتشر شود فرقی هم نمی کند که دولتی یا ارگانهای فرادولتی باشند  آنچه که مسلم است این است که در این مقطع زمانی باز کردن چنین پرونده ای حتما با انگیزه های سیاسی و با هدف تضعیف دولت صورت گرفته است،اما دولت آقای روحانی باید از این فرصت استفاده کند و برنامه مبارزه با فساد را پیگیری کند و ساختار منسجمی را برای این مهم برنامه ریزی کند.

وی در پایان تاکید کرد: دولت یازدهم باید از شفاف سازی حمایت کند و مدیران یادشان باشد که در اتاق شیشه ای نشسته اند و این حق رسانه ها است که آزادانه مسائل مربوط به مسولان کشور در هر رده  و جایگاه را مورد کنکاش قرار دهند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز