احمد مازنی در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

تجدید نظر در قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره

۱۳۹۵/۰۵/۰۶ - ۰۹:۵۷:۲۵
کد خبر: ۴۳۷۵۴۶
وکلای ملت طی دو هفته گذشته اکثر ناظرین در هیئت های نظارت را انتخاب کرده اند، اما هنوز تعدادی باقی مانده است که هیئت نظارت بر صدا و سیما از مهمترین آنها است.

نماینده مردم تهران درمورد نظارت بر صدا و سیما و لزوم آن به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: مهمترین قانون ناظر بر صدا وسیما قانون اساسی و اصل 175 است که در آن آزادی بیان تصریح و تاکید شده است.

احمد مازنی ادامه داد: در ایران تنها رسانه صوتی و تصویری، صدا و سیما است که اساس آن باید بر پایه منافع ملی و متشکل از دیدگاه های مختلف باشد و همه عقاید و سلایق را دربر بگیرد و هرچند ریاست آن از سوی مقام معظم رهبری تعیین می شود، اما اداره آن تحت نظر شورایی است که از سوی  دولت انتخاب می‌شود.

وی افزود: رسانه از آن جهت که تاثیر زیادی بر سیاست و مسایل اجتماعی دارد از اهمیت بسیاری برخوردار است، برای مثال شما می توانید تاثیر مستقیم آن را در کودتای ترکیه شاهد باشید، پس از کودتا در ترکیه اولین مکانی که مورد تصرف کودتاچیان قرار گرفت ساختمان صدا و سیما بود. این نشان می دهد  صدا و سیما حتی می‌تواند نسبت به کاخ ریاست جمهوری از اهمیت بالاتری برخوردار باشد.

مازنی با تاکید بر اهمیت هیئت نظارت بر صدا و سیما گفت: به نظر می رسد همانطور که صدا و سیما نیاز به حمایت دارد باید نوعی تحول در ساختار آن ایجاد کرد تا در این راستا بتوان به اهداف اصلی نزدیک شد و موجبات پیشرفت را در این زمینه فراهم کرد.

وی در خصوص اقدامات اجرایی در این زمینه گفت: اولین اقدامی که در دستورکار داریم، بردن قانون صدا و سیما به صحن مجلس و به تصویب رساندن آن است چراکه در حال حاضر صداو سیما فاقد قانون است.

 عضو کمیسیون فرهنگی خاطر نشان کرد: در اقدام دوم باید محدودیت های فنی و محدودیت‌های پشتیبانی که صداو سیما دارد را برطرف کنیم، به این معنی که در بعضی قوانین که به نوعی مرتبط با عملکرد صداوسیما است و همچنین قوانینی مانند قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره تجدید نظر کنیم.

وی توضیح داد: در مورد استفاده از ماهواره در ابتدا باید مطالعه کنیم و تاثیرات منفی و مثبت این قانون را بر جامعه بدانیم.

 

نظر شما
پرونده ویژه