سرپرست معاونت راه روستایی:

بیش از ۹۰ درصد روستاها به راه آسفالت دسترسی ندارند

۱۳۹۵/۰۵/۱۵ - ۱۳:۴۴:۱۴
کد خبر: ۴۴۱۲۴۴
بیش از ۹۰ درصد روستاها به راه آسفالت دسترسی ندارند
سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه 92 درصد روستاییان کشور به راه اسفالت دسترسی دارند، گفت: هم اکنون طول راه های اسفالت روستایی کشور به 105 هزارکیلومتر رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ سید حامد میر شفیع سرپرست معاونت راه روستایی گفت: با واگذاری نگهداری راه های روستایی به سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، شاهد بهبود وضعیت راه های روستایی و روستاییان کشور باشیم.

میرشفیع با اشاره به بیش از هفت ساله سابقه تشکیل معاونت راه روستایی در وزارت راه و شهرسازی: آن زمان هفتاد هزار کیلومتر راه آسفالته روستایی داشتیم و تقریبا هفتاد درصد جمعیت روستایی به راه های آسفالت دسترسی داشتند و در حال حاضر 105 هزار کیلومتر راه آسفالته روستایی داریم و 92 درصد جمعیت روستایی کشور برخوردار از راه آسفالته هستند.

وی با بیان اینکه آن زمان تلفات جاده ای در راه های روستایی 2400 نفر در سال بود که به هزار نفر کاهش پیدا کرد، گفت: برای ارتقای ایمنی راه های روستایی، همه همکاران ما در استان ها زحمات زیادی کشیدند.

میرشفیع با اعلام اینکه در دو سال اخیر برای روکش آسفالت راه های روستایی حرکت جدی و خوبی انجام شد، گفت: هم اکنون اطلاعات دقیقی از راه های روستایی در کشور داریم و جا دارد از خدمات همه کسانی که در این هفت سال و نیم خدمت کردند تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر خیلی تلاش کردیم که مطالبات راه و روستایی تامین شود گفت: نمی توان موضوع را با جنجال پیگیری کرد، در پرداخت مطالبات راه های روستایی تا جایی که توان داشتم موضوع را پیگیری کردم تا بتوانیم بابت طلب پیمانکاران اسناد خزانه به آنها واگذار کنیم.

وی افزود: با واگذاری مسئولیت نگهداری راه های روستایی به سازمان راهداری حتم داریم که شرایط برای روستاییان در حوزه نگهداری راه های روستایی بهتر خواهد شد، اما در حوزه ساخت راه های روستایی همچنان شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل طبق ضوابط و مقررات به وظایف خود در این زمینه عمل خواهد کرد.به گزارش ایرنا، هم اکنون 20 هزار کیلومتر از 153 هزار کیلومتر راه روستاهای بالای 20 خانواری کشور خاکی است و تنها 105 هزار کیلومتر از راه های روستایی آسفالت هستند.

امسال آسفالت پنج هزار کیلومتر راه روستایی در دست اجرا است که با اجرای آن طول راه های روستایی آسفالته به 110 هزار کیلومتر خواهد رسید و قرار است به منظور تسهیل تردد روستاییان در افق 1404، مجموع راه های روستایی کشور به 173 هزار کیلومتر افزایش یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز