رییس کل بانک مرکزی خبر داد:

پیشنهاد تاسیس بانک منطقه‎ای مشترک با آذربایجان

۱۳۹۵/۰۵/۱۸ - ۱۳:۳۵:۱۶
کد خبر: ۴۴۲۷۶۰
پیشنهاد تاسیس بانک منطقه‎ای مشترک با آذربایجان
توافق در زمینه اتصال سوئیچ ملی کارت‎های بانکی دو کشور برای ایجاد امنیت مالی گردشگران و بازرگانان تا پیشنهاد تاسیس بانک منطقه‎ای مشترک برای اولین بار، از دستاوردهای سفر رییس جمهور و هیات همراه به به باکو در راستای تعمیق و توسعه روابط بانکی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ولی‎اله سیف پس از امضای سند یادداشت تفاهم همکاری های بانکی ایران و آذربایجان، در گفتگو با پایگاه اطلاع‎رسانی دولت از افتتاح حساب بانک‎های مرکزی ایران و آذربایجان در بانک‎ مقابل، برای تسویه نتیجه مبادلات بین دو کشور خبر داد و گفت: بعد از این بانک‎های تجاری دیگری هم می‎توانند این اقدام را انجام دهند و با گشایش این حساب‎ها تسویه مبادلات، تسهیل شود.

رییس کل بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: برای تعمیق بیشتر روابط بانکی و تسهیل فرایند تسویه مبادلات، پیشنهاد تاسیس بانک منطقه‎ای مشترک از سوی ما ارایه شد که مورد توافق قرار گرفت و در آینده اقدامات لازم برای تاسیس آن انجام خواهد شد.

وی افزود: در سندی که بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان امضا شد برقراری روابط کارگزاری شبکه‎های بانکی و تشویق بانک‎های هر کشور برای تاسیس شعبه و دفتر نمایندگی مورد تایید و تاکید قرار گرفت.

سیف با تاکید بر لزوم ایجاد امنیت مبادلات مالی برای گردشگران و بازرگانان گفت: با طرف آذری در زمینه اتصال سوئیچ کارت‎های بانکی دو کشور به توافق رسیدیم که گام مهمی در زمینه توسعه گردشگری خواهد بود. مقرر شد فرایند عملیاتی این موضوع به سرعت پیگیری و اقدامات فنی برای اتصال دستگاه‎های ATM و کارت‎خوان‎های دو کشور انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز