آیت‌الله مکارم شیرازی:

تعظیم و تکریم مقام حضرت خدیجه(س) اقدامی بجا و ارزشمند است/ اسلام به جایگاه زن توجه ویژه دارد

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۱۱:۵۹:۵۶
کد خبر: ۴۴۶۵۷۴
یکی از مراجع تقلید گفت: حضرت خدیجه(س) به واسطه اینکه مادر حضرت زهرا(س) هستند، مورد بی‌ مهری مخالفان حضرت زهرا(س) قرار گرفته‌اند، ولی باید با اطلاع رسانی و خبررسانی مثبت و سازنده نقش بسزایی در معرفی و شناساندن این بانوی فداکار اسلام ایفا کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار اعضای برگزارکننده همایش «صدف کوثر» که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، اظهار کرد: برپایی مراسم‌ها و همایش‌های تکریم و تجلیل از بزرگان دین در دو جنبه کلی و جزئی قابل اهمیت است.

وی افزود: برپایی این همایش‌ها سبب می‌شود که نسل جوان و همه کسانی که آگاهی لازم را نسبت به این بانوی مکرم ندارند، شناخت بیشتری پیدا کنند و از طرفی دیگر برگزاری چنین همایش‌هایی دارای آثار و برکات ارزشمندی از جمله ارائه مقالات، چاپ کتب، ساخت فیلم و سریال‌های تلویزیونی است.

وی تصریح کرد: برپایی همایش و مراسم‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کمترین قدردانی از چهره‌های تأثیر گذار و فداکار اسلام است که بزرگداشت آنان در واقع بیان عظمت ایشان است که در مورد حضرت خدیجه کبری(س) باید بگویم دارای ویژگی‌هایی هستند که در دیگر همسران پیامبراکرم(س) کمتر وجود دارد.

این مرجع تقلید بیان کرد: حضرت خدیجه(س) نخستین کسی بودند که مسلمان شدند و علاوه بر تمام ثروت خود،‌ همه وجودشان را نیز برای پیامبر(ص) هزینه کردند.

وی افزود: امّ‌المومنین(س) همه عمر بابرکت خود را در دوران سختی و مشقت پیامبر(ص) سپری کردند و دوران پیروزی و شکوه امت اسلامی را ندیدند و واقعاً مظلومانه از دنیا رفتند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: هر روز که پیامبر(ص) از مسجد الحرام بر می‌گشتند این بانوی بزرگوار اسلام همیشه محیاّی رسیدگی به پیامبر(ص) و ترمیم زخم‌های بدن ایشان بودند و هرگز لب به شکایت باز نکردند و لحظه‌ای از خدمت به پیامبر(ص) کوتاهی نکردند.

وی همایش «صدف کوثر » را ایده و اقدامی بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: بدون تردید معرفی و پرداختن به مظلومیت‌های حضرت خدیجه(س) و فرزند بزرگوارشان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها آثار و برکات ارزشمندی چه از نظر شناختی و معرفتی بر جای خواهد گذاشت و بدون تردید مورد توجه ائمه اطهار(ع) قرار خواهد گرفت.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اقدام و عمل حضرت خدیجه(س) از آن منظر ارزشمند و فداکارانه است که در زمانی با حضرت رسول(ص) ازدواج کردند که پیامبر(ص) مبعوث نشده بودند و به عنوان یک جوان یتیم در شهر مدینه به درست‌کاری شهرت داشتند و حضرت خدیجه(س) با آن همه شوکت و ثروت به ازدواج با پیامبر(ص) جواب مثبت دادند، باوجود همه سرزنش‌ها همه وجود خود را وقف حضرت محمد(ص) کرد.

وی به مسائل فرعی و اثرگذار برپایی چنین همایش‌هایی اشاره کردند و افزود: مساله احترام جامعه اسلامی به جایگاه زن باید مورد توجه قرار ‌گیرد، در اوج جهالت و دورانی که به زن نگاهی غیر انسانی و به عنوان یک کالا نظر انداخته می‌شد، حضرت خدیجه (س) دارای احترام وافر و جایگاه رفیعی نزد پیامبر(ص) بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: توجه به حضرت خدیجه(س) و اطلاع رسانی از این مراسم، کامل کننده همه زحمات برنامه ریزان است به طوری که در دورانی که حضرت خدیجه(س) به واسطه اینکه مادر حضرت زهرا(س) هستند، مورد بی‌مهری مخالفان حضرت زهرا(س) قرار گرفته‌اند، ولی باید با اطلاع رسانی و خبررسانی مثبت و سازنده نقش بسزایی در معرفی و شناساندن این بانوی فداکار اسلام ایفا کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز