رویترز گزارش داد:

اشتهای کره جنوبی به نفت زیاد شد

۱۳۹۵/۰۵/۲۷ - ۱۱:۵۰:۵۲
کد خبر: ۴۴۷۰۲۱
اشتهای کره جنوبی به نفت زیاد شد
در پی افزایش مصرف نفت در کره جنوبی، واردات این کشور در سه ماه دوم سال ٢٠١٦ میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٤,٥ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، وزارت انرژی این کشور در بیانیه ای اعلام کرد که واردات نفت خام کره جنوبی در سه ماه دوم سال ٢٠١٦ میلادی با ٤,٥ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ٢٦٦ میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه یا ٢ میلیون و ٩٣٠ هزار بشکه در روز رسید، در حالی که این میزان در سال گذشته میلادی و در بازه زمانی یاد شده ٢٥٥ میلیون بشکه بوده است.

این افزایش در حجم واردات کره جنوبی در پی افت جهانی قیمتهای نفت و افزایش مصرف داخلی در این کشور بوده است.

طبق این بیانیه، در فاصله ماه های آوریل تا ژوئن امسال (٢٠١٦ میلادی) سئول ٢٥ میلیون و ٣٥٠ هزار بشکه (٢٧٨ هزار و ٦١٥ بشکه در روز) نفت از ایران وارد کرد که ١٢٣,٣ درصد بالاتر از میزان آن (١١ میلیون و ٣٥٠ هزار بشکه) در مدت مشابه سال گذشته میلادی است.

در بازه زمانی ژانویه تا ژوئیه (نیمه نخست سال جاری میلادی) همزمان با لغو تحریمهای ایران، واردات کره جنوبی از این کشور نسبت به سال گذشته میلادی در همین دوره، با بیش از ٢ برابر افزایش به هفت میلیون و ٢٢٠ هزار تن یا ٢٤٨ هزار و ٦١٦ بشکه در روز رسید.

بر اساس این بیانیه، در پی افت قیمتهای نفت، میزان مصرف نفت خام در کره جنوبی در سه ماه دوم سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته در همین مقطع با ٧,٣ درصد رشد به ٢١٧ میلیون و ١٠٠ هزار بشکه یا ٢ میلیون و ٣٩٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

این کشور جنوب شرق آسیا در ماه گذشته میلادی در مجموع ١٢ میلیون و ٦٠ هزار تن نفت خام وارد کرد که ٣.٩ درصد رشد سالانه داشته است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز