راکعی در گفت‌وگو با برنا:

عملکرد روحانی در قبال احزاب مثبت است/ دلواپسان نمی‌خواهند احزاب وجود داشته باشند

۱۳۹۵/۰۶/۰۵ - ۱۰:۲۹:۰۷
کد خبر: ۴۵۰۸۶۱
عملکرد روحانی در قبال احزاب مثبت است/ دلواپسان نمی‌خواهند احزاب وجود داشته باشند
عضو حزب اتحاد ملت گفت: رویکرد دولت روحانی در قابل احزاب تا کنون مثبت بوده است، برخلاف گروه های فشار و دلواپسان که نمی خواهند احزابی وجود داشته باشد.

فاطمه راکعی نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و عضو حزب اتحاد ملت در گفت و گو با خبرنگار احزاب خبرگزاری برنا؛ درباره رویکرد و عملکرد دولت یازدهم در برابر احزاب، تشکل ها و گروهای سیاسی گفت: دولت روحانی رویکرد مثبتی در قبال احزاب داشت و شرایط مساعدی را برای فعالیت های حزبی فراهم کرده است و تشکل های سیاسی تا حدودی می توانند پیگیر مطالبات خود باشند بر خلاف گذشته که چنین امری محقق نمی شد.

وی یاد آور شد: در دولت های نهم و دهم مسئولان تراز اول راغب نبودند که احزاب و جریان های سیاسی فعالیت داشته باشند و همیشه در مخالفت با آنان بر می خواستند. در آن دوران ما شاهد رفتارهای غیر قانونی در برابر احزاب بودیم و تاجایی هم که از دستشان برآمد تحزب را منزوی و به قهقرا فرستادند.

وی ادامه داد: دولت یازدهم از بدو روی کار آمدن و قرار گرفتن رحمانی فضلی در رأس امور وزارت کشور شاهد گشوده شدن فضا برای فعالیت سیاسی بودیم.

راکعی به رویکرد وزارت کشور در برابر احزاب اشاره کرد و گفت: خوشبختانه وزیر کشور اهمیت احزاب را درک کرده اند و دیدگاه مثبتی به فعالیت جریان های سیاسی دارند، ایشان بارها از مدیران کل احزاب دعوت و نشست های مشترکی برگزار کردند که اتفاقات خوبی برای احزاب رقم خورد.

وی تاکید کرد: احزاب در چارچوب اساسنامه های قانونی فعالیت می کنند و پایشان را فراتر از آن نمی گذارند.

وی به نقش گروه های فشار که مانع فعالیت احزاب می شوند اشاره کرد و گفت: گروهای فشار که اکثریت جامعه آنها را به اسم دلواپسان می شناسند تمام تلاششان این است تا احزاب از موقعیت قانونی که برایشان وجود دارد استفاده نکند، آنها با برهم زدن همایش ها و سخنرانی ها بارها نشان داده اند که تمایلی ندارند جریان های سیاسی در تصمیم گیری های  کشور نقش داشته باشند.

این نماینده اسبق مجلس به سخنان رئیس جمهوری درباره ایستادگی در برابر همجه ها اشاره کرد و گفت: رئیس جمهوری به وزیران گفتند که در برابر هجمه ها ایستادگی کنند ، احزاب نیز از وزارت کشور انتظار دارند که از حقوق قانونی آنان دفاع کند تا بتوانند در چارچوب قانونی که توسط این وزرات خانه برای آنها تعیین شده است فعالیت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا دولت قبل احزاب را مقابل خود می دید گفت: آنها خودشان باید پاسخگو باشند که چرا هر کسی که دیدگاه سیاسی مقابل آنان داشت حذف می شد و مخالفان خود را به رسمیت نمی شناختند؛ در آن دولت یک تفکر وجود داشت به نام " یا ما، یا هیچ " و با همین رویکرد احزاب را حذف کردند و به انزوا فرستادند.

راکعی در پایان گفت: دولت تدبیر و امید می تواند اعتماد احزاب به عرصه سیاسی را بازگرداند تا درسایه همین اعتماد آنان فعالیت داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز