نماینده مردم ملایر در گفت و گو با برنا:

منافع ملی نباید قربانی حزب‌گرایی شود/ FATF باعث پیشرفت بانکی و کم شدن فساد در اقتصاد است

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۰۸:۳۸:۲۲
کد خبر: ۴۵۶۸۰۳
محمد کاظمی گفت: شخصیت های سیاسی با توجه به دیدگاه و خط مشی سیاسی نباید منافع ملی را نادیده بگیرند.

محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا در خصوص عضویت ایران در قرارداد FATF گفت: از آنجایی که این قرارداد در مجلس هشتم بررسی و تصویب شده، قانونی و لازم‌الاجرا است و اگر این قانون به صلاح کشور نبود، به تصویب و تایید شورای نگهبان نمی‌رسید. در آن دوره بررسی کارشناسی به قدر نیاز انجام شده و اگر در حال حاضر، عده‌ای تشخیص داده اند که اجرایی شدن FATF  به ضرر کشور است، باید یا توسط دولت لایحه ارائه شود و یا  نمایندگانی که مدعی ضرر این قرارداد برای امنیت کشور هستند، طرحی مبنی بر نسخ قانون ارائه دهند.

وی با تاکید براین که " منافع ملی نباید قربانی حزب‌گرایی شود" گفت:  شخصیت های سیاسی با توجه به دیدگاه و خط مشی سیاسی نباید منافع ملی را نادیده بگیرند. اینکه امروز برای نشان دادن مخالفت خود با دولت در منافع ملی سنگ اندازی شود از وفاداری به جمهوری اسلامی به دور است و قطعا تصمیم مجلس برای همه لازم‌الاجرا است. به نظرمن، عضویت در FATF  باعث پیشرفت بانکی و کم شدن فساد در اقتصاد است.

کاظمی در خاتمه گفت: ما وقتی به دولت به عنوان منتخب مردم و تایید شده از سوی مقام معظم رهبری اعتقاد داریم، این حساسیت ها جای بحث ندارد. اگر پیوستن به این قراردادها ما را دچار مشکل کند، قطعا از سوی خود دولتمردان پیگیری لازم انجام خواهد شد. به نظر می‌رسد طبق گفته سخنگوی هیات رییسه،  مجلس پس از تعطیلات به این موضوع مجدد ورود کرده و جوانب مختلف آن را بررسی خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز