گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:

صادرات غیرنفتی ایران به اروپا در پنج ماهه نخست ۲۱درصد رشد کرد

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۲۱:۵۵:۳۲
کد خبر: ۴۵۹۲۰۳
صادرات غیرنفتی ایران به اروپا در پنج ماهه نخست ۲۱درصد رشد کرد
گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: صادرات غیرنفتی ایران به اتحادیه اروپا در پنج ماه آغازین امسال به 643 میلیون و 333 هزار دلار رسید که این میزان 109 میلیون و 533 هزار دلار بیشتر از مدت مشابه پارسال است و 21 درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در سال های تحریم صادرات به اروپا کاهش یافته بود اما در ماه های گذشته روابط تجاری میان ایران و کشورهای اروپایی بهبود یافت.

ایتالیا مهمترین خریدار کالاهای ایرانی در اروپاست. صادرات ایران به این کشور در پنج ماه نخست امسال به 261 میلیون و 517 هزار دلار رسید؛ در حالی که این میزان در مدت مشابه پارسال 226 میلیون دلار بود.

ایتالیا در رتبه دوازدهم کشورهای هدف صادراتی ایران قرار دارد و صادرات به این کشور در این مدت 15.76 درصد رشد داشته است.

از دیگر کشورهای اروپایی که صادرات ایران به آنها رشد داشته است می توان به اسپانیا اشاره کرد. اسپانیا در پنج ماه نخست امسال بیش از 149 میلیون دلار کالای ایرانی خریداری کرد و در ردیف پانزدهم کشورهای هدف صادراتی ایران جای گرفت.

ارزش واردات اسپانیا از ایران در مدت مشابه پارسال 117 میلیون و 642 هزار دلار بود؛ بنابراین امسال این میزان 25.67 درصد افزایش یافت.

آلمان سومین کشور واردکننده کالا از ایران در اتحادیه اروپاست، به طوری که تا پایان مردادماه بیش از 109 میلیون دلار کالا از ایران به این کشور صادر شد.

این کشور در مدت مشابه پارسال بیش از 105 میلیون دلار کالا از ایران خریداری کرده بود؛ بنابراین امسال این میزان 4.52 درصد کرده است. آلمان در ردیف هفدهم کشورهای هدف ایران در امر صادرات قرار دارد.

همچنین ارزش صادرات کشور ما به بلژیک در پنج ماه نخست امسال با رشدی 100 درصدی به 37 میلیون و 765 هزار دلار رسید؛ در حالی که این کشور در مدت مشابه پارسال 14میلیون و 649 هزار دلار کالا از ایران وارد کرده بود. بلژیک چهارمین کشور واردکننده کالا از ایران در اتحادیه اروپاست.

لهستان رتبه پنجم واردات کالا از ایران را در اتحادیه اروپا دارد، به طوری که تا پایان مردادماه امسال 26 میلیون و 672 هزار دلار کالای ایرانی خریده است که دو برابر مدت مشابه پارسال است.

در آن دوره، ارزش واردات لهستان از ایران هفت میلیون و 670 هزار دلار بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز