برخی منابع اعلام کردند؛

هند برای ذخایر راهبردی از ایران نفت می‎خرد

۱۳۹۵/۰۶/۳۰ - ۱۱:۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۵۹۲۹۷
هند برای ذخایر راهبردی از ایران نفت می‎خرد
برخی منابع اعلام کردند که هند قصد دارد برای ذخایر راهبردی خود از ایران نفت وارد کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، برخی منابع صنعتی اعلام کردند به دلیل به بن‎بست رسیدن گفت‎و‎گوها با امارات، هند قصد دارد برای استفاده در ذخایر راهبردی خود، شش میلیون بشکه نفت خام از ایران وارد کند.

هند که ٨٠ درصد از نفت خام مورد نیاز خود را از خارج تأمین می‎کند، می‎کوشد با ایجاد ذخایر اضطراری در مخازن بزرگ زیرزمینی با گنجایش ٣٦ میلیون و ٨٧٠ هزار بشکه، امنیت انرژی خود را بیفزاید.

به گفته سه منبع دارای اطلاعات مستقیم از این مسئله، هند قصد دارد در ماه‎های اکتبر و نوامبر امسال شش میلیون بشکه نفت از شرکت ملی نفت ایران بخرد و تأسیسات ذخیره‎سازی مانگلور در ایالت کارناتاکا در جنوب غربی هند را پر کند.

منابع یاد شده اعلام کردند شرکت بهارات پترولیوم، دو محموله دو میلیون بشکه ای و شرکت پالایش و پتروشیمی مانگلور دو میلیون بشکه نفت از ایران خواهند خرید.

یکی از این منابع گفت: این دو شرکت تصمیم گرفتند نفت ایران را بخرند زیرا با نیاز پالایشگاه‎های آنها همخوان است.

یک منبع دیگر گفت: گفت‎و‎گوها با شرکت ادنوک با وجود چندین نشست، پیشرفتی نداشته است؛ ما و اماراتی‌ها درباره شرایط تجاری، به بن‎بست رسیده‎ایم.

وزارت نفت هند و شرکت ادنوک از اظهارنظر درباره این خبر خودداری کردند.

طرف هندی، هفته گذشته با صفرعلی کرامتی، معاون بازاریابی و عملیات شرکت ملی نفت ایران، گفت‎و‎گو داشته است.

کرامتی به رویترز گفت: اگر (مشتریان هندی) برای دریافت نفت بیشتر به ما مراجعه کنند، تلاش خود را برای تأمین نیاز آنها به کار می‎گیریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز