در آخرین سخنرانی دوران ریاست جمهوری در سازمان ملل مطرح شد؛

اوباما: برقراری ارتباط با ایران مهمترین دستاورد بوده است

۱۳۹۵/۰۶/۳۱ - ۰۸:۴۷:۴۷
کد خبر: ۴۵۹۴۵۰
اوباما: برقراری ارتباط با ایران مهمترین دستاورد بوده است
رییس جمهور ایالات متحده گفت: حل مسئله هسته‌ای ایران، برقراری ارتباط مجدد با کوبا و برقراری دولت دموکراتیک در میانمار از مهم‌ترین دستاوردهایم بوده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، باراک اوباما در آخرین سخنرانی دوران ریاست جمهوری خود در سازمان ملل گفت: تعداد نظام‌های مردم‌سالار در سراسر دنیا در 25 سال گذشته با افزایشی تقریبا دوبرابری مواجه شده است. در نقاط دوردست دنیا، شهروندان خواستار احترام به شرافت تمامی افراد بدون توجه به جنس، نژاد، دین و غیره می‌شوند.

وی ادامه داد: از میان رفتن استعمار و کمونیسم باعث شده که افراد بیشتری آزادی لازم برای انتخاب رهبران خود را داشته باشند.

اوباما اظهار داشت: ما باید به سمت جلو حرکت کنیم، نه به سمت عقب. معتقدم اصول بازار آزاد، حکومت‌های مسئولیت‌پذیر و مفاهیم مربوط به دموکراسی، حقوق بشر و قوانین بین المللی هر اندازه که غیرکامل هم باشند باید به عنوان سنگ‌بنای پیشرفت بشری در قرن کنونی لحاظ شوند.

رییس جمهوری آمریکا بیان کرد: این موفقیت‌ها باعث می‌شود اطمینان بیشتری به ادامه این مسیر داشته باشیم و اطمینان حاصل کنیم که نباید چیزهایی را که باعث این پیشرفت شده است، کنار بگذاریم.

وی اضافه کرد: رویکرد متفاوتی از جهان‌بینی در کشورهای فقیر و غنی رخ نموده و این رویکرد همان افراط‌گرایی مذهبی، سیاست‌های قومی و قبیله‌ای،‌ ناسیونالیسم تهاجمی و پوپولیسم است که در جناح‌های چپ و راست افراطی دیده می‌شود. ما نمی‌توانیم این رویکردها را نادیده بگیریم. این رویکردها قدرتمند هستند. این رویکردها نشان‌دهنده نارضایتی در میان بسیاری از شهروندان هستند.

رییس جمهوری در پایان گفت: اگر مسکو به مداخله خود در امور کشورها ادامه دهد ممکن است در داخل محبوبیت ایجاد شود و برای مدتی روحیات ناسیونالیستی مورد توجه قرار گیرد اما در بلندمدت خود را تضعیف نموده و مرزهایش را ناامن‌تر خواهد کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز