موگرینی:

ایران به تعهدات در برجام پایبند بوده است

۱۳۹۵/۰۷/۰۲ - ۰۹:۵۹:۰۷
کد خبر: ۴۶۰۲۹۴
ایران به تعهدات در برجام پایبند بوده است
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا:ایران به توافق اتمی سال گذشته با 5 عضو دائم شورای امنیت بعلاوه آلمان پایبند بوده‌است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، مسئول ساست خارجی اتحادیه اروپا  پس از برگزاری نشست مشترک وزیران خارجۀ ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین و روسیه بعلاوه آلمان در مقر سازمان ملل در نیویورک، در جمع خبرنگاران گفت ایران به تعهدات اتمی خود در قبال برنامۀ جامع اقدام مشترک (برجام) عمل کرده‌است.

وی تصریح کرد: «ما 3 گزارش از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتیم که تأیید کرد ایران همۀ گام‌هایی را که باید دربارۀ موضوع اتمی بر می‌داشت، برداشته‌است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا خاطر نشان کرد: ما همگی بار دیگر قویاً بر اهمیت سیاسی و تاریخی این توافق  تأکید کردیم؛ این توافق به جهان و به ما نشان داد که حتی مشکل‌ترین مسائل را می‌توان از طریق مذاکره و دیپلماسی و با رویکرد برد-برد حل و فصل کرد.

موگرینی همچنین تصریح کرد: موضوع موشک‌های بالستیک ایران در نشست روز پنج‌شنبه وزیران خارجه ایران و گروه 1+5 مورد بررسی قرار نگرفت زیرا آزمایش‌های موشکی تهران نقض برجام نیست.مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا گفت حاضران در این نشست همچنین دربارۀ لزوم حذف موانع پیش روی بانک‌های خارجی و نهادهای مالی برای همکاری با ایران تبادل نظر کردند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز