در دیدار با قشقاوی مطرح شد؛

صدور روادید میان ایران و ترکمنستان تسهیل می‌شود/ مرز «باگلبیران» پس از سه سال توقف بازگشایی می‌شود

۱۳۹۵/۰۷/۰۶ - ۱۳:۲۴:۴۳
کد خبر: ۴۶۲۲۳۵
صدور روادید میان ایران و ترکمنستان تسهیل می‌شود/ مرز «باگلبیران» پس از سه سال توقف بازگشایی می‌شود
ایران و ترکمنستان در خصوص تسهیل صدور روادید برای اتباع یکدیگر به ویژه تجار و گردشگران و ضرورت اجرای موافقتنامه انتقال محکومین به حبس و همچنین مسائل مرزی و گمرکی بین دو کشور، توافق کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «دوازدهمین اجلاس مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان» به مدت دو روز در تهران برگزار گردید. «حسن قشقاوی» معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ریاست هیات ایرانی و «وفا حاجی اف»، قائم مقام وزارت خارجه ترکمنستان ریاست هیات ترکمنی را در این اجلاس برعهده داشتند.

در جریان این اجلاس، معاون کنسولی وزارت امور خارجه با اشاره به روند رو به رشد روابط دو کشور همسایه و مسلمان ایران و ترکمنستان اعلام کرد: از هفته آینده مرز «باگلبیران» پس از سه سال توقف و تعطیلی موقت مجدداً بازگشائی و رفت و آمد کامیونها از این مرز مجددا امکان پذیر خواهد شد.

وی همچنین گفت: در اجرای موافقتنامه انتقال محکومین، اسامی 130 تن از زندانیان ایرانی با اولویت زنان، سالخوردگان و بیماران به طرف ترکمنی برای انجام تشریفات قانونی انتقال به کشور ارائه شده است.

قائم مقام وزیر خارجه ترکمنستان نیز با اشاره به میهمان نوازی گرم طرف ایرانی و اعلام رضایت از تفاهمات بعمل آمده در این اجلاس، بر اراده رئیس جمهور ترکمنستان و سایر مقامات این کشور برای استمرار همکاریهای دوجانبه در همه عرصه ها با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد .

در پایان این اجلاس، طرفین «یادداشت تفاهم» مشترکی را در 18 بند به امضاء رساندند که براساس آن دو کشور در خصوص تسهیل صدور روادید برای اتباع یکدیگر به ویژه تجار و گردشگران و ضرورت اجرای موافقتنامه انتقال محکومین به حبس و همچنین مسائل مرزی و گمرکی بین دو کشور، توافق کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز