عبدالکریم حسین زاده در گفت و گو با برنا خبر داد؛

تحقیق و تفحص از شهرداری روی میز کمیسیون عمران

۱۳۹۵/۰۷/۰۹ - ۱۱:۰۳:۵۹
کد خبر: ۴۶۳۳۷۱
تحقیق و تفحص از شهرداری روی میز کمیسیون عمران
عضو کمیسیون عمران گفت: تحقیق و تفحص از شهرداری به کمیسیون عمران ارجاع شده است که برخی به این موضوع معترض بودند که در این زمینه باید گفت این تحقیق و تفحص شقوق مختلفی دارد که همه آن به این کمیسیون مربوط نمی شود ما نهایتا بخش های فنی، طرح های تفصیلی و واگذاری املاک را مورد بررسی خواهیم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، تحقیق و تفحص از شهرداری که پیش از تعطیلات مجلس کلید خورد در هفته اول آغاز کار خانه ملت روندی جدی تر به خود گرفت و این تحقیق و تفحص به کمیسیون عمران ارجاع داده شد.

در این راستا یک عضو کمیسیون عمران و از امضا کنندگان طرح تحقیق و تفحص به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا گفت: تحقیق و تفحص از شهرداری به کمیسیون عمران ارجاع شده است که برخی به این موضوع معترض بودند که در این زمینه باید گفت این تحقیق و تفحص شقوق مختلفی دارد که همه آن به این کمیسیون مربوط نمی شود ما نهایتا بخش های فنی، طرح های تفصیلی و واگذاری املاک را مورد بررسی خواهیم کرد اما حوزه های مدیریت شهری کاملا به حوزه شوراها مرتبط است و باید به آنها ارجاع شود.

عبدالکریم حسین زاده افزود: من پیشنهادی دادم که مکاتبه ای با هیئت رئیسه انجام شود و تحقیق و تفحص به صورت مشترک انجام شود و مواردی به کمیسیون عمران مربوط می شود در این کمیسیون و موارد دیگر به کمیسیون شوراها ارجاع داده شود که به صورت دقیق تر و سالم تر انجام پذیرد؛ و قرار شد دکتر صادقی در این راستا مکاتبات لازم را انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: تحقیق و تفحص مذبور احتمالا از هفته آینده در برنامه کاری قرار داده می شود چراکه به هر صورت وقتی موضوعی به کمیسیون ارجاع داده شود کمیسیون موظف است آن را در برنامه کاری خود قرار دهد و طرف تحقیق و تفحص کننده و تحقیق و تفحص شونده مستندات خود را ارائه کنند.

حسین زاده در پاسخ به این سوال که تحقیق و تفحص زمانی می تواند به صحن آید که بتواند رای لازم را در کمیسیون کسب کند و از این نظر این دغدغه وجود دارد که در این زمینه لابی صورت گیرد گفت: به نظرم اگر دو کمیسیون  شوراها و عمران مشترکا این موضوع را بررسی کنند و همچنین خبرنگاران در جلسات علنی حضور داشته باشند می تواند نگرانی ها از این بابت را نیز کاهش دهد.

نماینده مردم اشنویه بیان کرد: ما به دنبال شفاف سازی هستیم و اصراری نداریم ثابت کنیم شهرداری متخلف است در حقیقت سوالی در ذهن افکار عمومی به وجود آمده است که باید به این سوال پاسخ داده شود.

وی در مورد جو کمیسیون در برخورد با این طرح گفت: جو کمیسیون هنوز شفاف نیست درواقع مدت زیادی نگذشته و هنوز رویکرد در برابر این موضوع مشخص نیست اما مسلما اگر استدلال درست باشد انتظار این است که کمیسیون عمران تصمیم درست و منصفانه ای بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز