حسین کاشفی با برنا مطرح کرد:

احمدی‌نژاد باعث ایجاد شکاف در جامعه شد/ جناح‌های سیاسی نباید در جهت تضعیف یکدیگر گام بردارند

۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۰۸:۵۸:۵۹
کد خبر: ۴۶۵۱۴۱
احمدی‌نژاد باعث ایجاد شکاف در جامعه شد/ جناح‌های سیاسی نباید در جهت تضعیف یکدیگر گام بردارند
حسین کاشفی کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رئیس دولت قبل با به کار بردن یک نوع گفتمان خاص فضای کشور را به سمت شکاف پیش برد، گفت: اگر نوع رفتار و گفتمانی که در هشت سال دولت قبل وجود داشت ادامه پیدا می کرد، قطعا اختلافی جدی شکل می گرفت که به سود کشور نبود.

حسین کاشفی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار احزاب خبرگزاری برنا درباره هشدار رهبری و رئیس جمهوری برای جلوگیری از دوقطبی شدن فضای جامعه و پرهیز از تفرقه و شکاف میان جریان های سیاسی گفت: هنگامی که جریان های سیاسی مقابل یکدیگر قرار می گیرند یک نوع تنش داخلی به وجود می آورند که ابتدا انسجام ملی و سپس منافع کشور را به خطر می آید که باید از بروز چنین خطری جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: وجود تفکرات مختلف در هر جامعه ای طبیعی است و جناح های سیاسی رسمیت یافته سعی می کنند از گفتمان، برنامه ها و نقشه راه خودشان دفاع کنند، اما هنگامی که این دفاع کردن به گونه ای پیش برود که فضای جامعه دوقطبی شود بحث بسیار فرق می کند، زیرا هر کدام از این جریان ها در جهت تضعیف یکدیگر گام بر می دارند که خود می تواند زمینه ساز بسیاری از مسائل باشد.

این تحلیل گر مسائل سیاسی با بیان اینکه رئیس دولت قبل با به کار بردن یک نوع گفتمان خاص فضای کشور را به سمتی پیش برد که شکاف به خوبی در جامعه نمایان بود گفت: اگر نوع رفتار و گفتمانی که در هشت سال دولت قبل وجود داشت ادامه پیدا می کرد قطعا اختلافی جدی شکل می گرفت که به سود کشور نبود، شاهد بودیم که همین رفتار و برخوردها چه مشکلاتی را در مسائل سیاست داخلی و خارجی به وجود آورد که برای برطرف آنها زمان زیادی لازم است.

کاشفی به توصیه اخیر مقام معظم رهبری به رئیس دولت قبل که قصد کاندیداتوری در انتخابات سال 96 را داشت اشاره کرد و گفت: رهبری با درایت از بروز جریانی جلوگیری کردند که انسجام ملی را به خطر می انداخت، ایشان قبل از همه متوجه شدند که کاندید شدن احمدی نژاد به صلاح کشور نیست.

وی تاکید کرد: نباید بگذاریم جامعه از حالت آرامش و تعادل خارج شود و مسائل را باید با رعایت احترام و اخلاق حل و فصل کرد.

کاشفی در پایان تاکید کرد: ما در منطقه ای زندگی می کنیم که وضعیت ناآرامی دارد، وجود تنش در داخل کشور می تواند ما را در صف کشورهایی قرار دهد که ثبات ندارند و دیگران برای آنها تصمیم می‌گیرند. باید سعی کنیم روندی که تاکنون وجود داشته را ادامه دهیم تا تمامیت ارضی ما به خطر نیفتد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز