فانی در جمع خبرنگاران:

هیچ دانش آموزی در دولت یازدهم به دلیل کمبود امکانات از تحصیل محروم نشده است/ اختصاص اعتبارات لازم برای توسعه پیش دبستانی در مناطق محروم

۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۱۵:۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۶۵۵۲۹
هیچ دانش آموزی در دولت یازدهم به دلیل کمبود امکانات از تحصیل محروم نشده است/ اختصاص اعتبارات لازم برای توسعه پیش دبستانی در مناطق محروم
وزیر آموزش و پرورش گفت: در این دولت برای نخستین بار شاهد هستیم که هیچ دانش آموزی به دلیل کمبود امکانات و مدرسه از تحصیل محروم نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت و تشکر از دست اندرکاران برگزارکننده این نمایشگاه در جمع خبرنگاران در خصوص عملکرد سه ساله وزارت آموزش و پرورش گفت: دولت تدبیر و امید از مظلوم‌ترین دولت های پس از انقلاب است که شایسته‌ترین عملکرد را تاکنون داشته، ولی متأسفانه نتوانسته آن را انعکاس دهد در نتیجه مخالفین، عملکردهای دولت را نادیده گرفتند و حتی آن را بد جلوه دادند.

وی ادامه داد: به شخصه درخواست دارم، این‌گونه نمایشگاه ها را وسعت دهیم تا مردم بتوانند گوشه ای از فعالیت های دولت را ببینند، جهت گیری ما در این سه سال از گذشته نشان می دهد در اکثر شاخص ها با مشکلات فراوان رشد داشتیم.

فانی اضافه کرد: اعتبارات آموزش و پرورش در دولت یازدهم با وجود تمام مشکلات و محدودیت های اعتباری بیش از دو برابر شد، همچنین در سه سال اخیر بیش از 33 هزار کلاس درس در اختیار دانش آموزان قرار گرفته که از این تعداد حدود 27 درصد آن با مشارکت خیرین ساخته و باقی با بودجه دولت احداث شده است.

وی افزود: دوره های مختلف آموزشی در این سه سال رشد قابل توجهی داشته، همچنین با ارتقای کیفیت آموزش و پرورش سعی شده تمام دانش آموزان تحت پوشش قرار گیرند و هیچ دانش آموزی به دلیل محرومیت مالی از تحصیل باز نماند، همچنین در این دولت برای نخستین بار شاهد بودیم هیچ دانش آموزی به دلیل کمبود امکانات و مدرسه از تحصیل محروم نشده است، این در حالی بود که دولت یازدهم در آغاز کار خود 110 مدرسه فقط با یک کلاس داشت و سعی شد گام های موثری در ارتقای عدالت آموزشی برداشته شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تعداد دانش آموزان دختر در دولت یازدهم بیش از دو برابر شده است، ادامه داد: همچنین در زمینه‌های پرورشی و فرهنگی توفیقات خوبی داشتیم. تعداد دارالقرآن ها تا 750 عدد افزایش پیدا کرده و 5 میلیون دانش آموز آیات مطهر از قرآن کریم را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار شاهد طرح آشنایی با سیره اهل بیت معصومین به عنوان مصباح الهدی بودیم، گفت: بیش از 10 میلیون دانش آموز در این طرح شرکت داشتند و در کنار آن استقبال دانش آموزان برای اردوهای راهیان نور چند برابر شده است و در مقاطع مختلف جشنواره های علمی برگزار شده است.

فانی اضافه کرد: توسعه مشارکت مردم در آموزش و پرورش و تلاش برای بهره‌مندی از دستگاه ها همواره از سیاست های ثابت این وزارتخانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز با داشتن جلسه ای همراه 9 دستگاه قضایی و غیرقضایی درباره طرح مراقبت اجتماعی دانش آموزان هماهنگ شد، گفت: با اجرای این طرح از امنیت اجتماعی دانش آموزان آسوده خاطر خواهیم بود و والدین با خیال راحت فرزندان خود را به دست مدارس می سپارند.

فانی افزود: امسال صاحب استقرار پایه دهم در نظام 6-3-3 بودیم و همچنین برای اولین بار 4 درس جدید در کتاب های درسی تحت عنوان انسان و محیط زیست، تفکر، سواد رسانه ای و نقش دولت در ارتقا و اداره کشور هستیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر شعار سال 95 گفت: درس اقتصاد کلاس دهم بر مبنای اقتصاد مقاومتی تألیف شده است، همچنین در کنار این برای اولین بار در دولت یازدهم نسبت به تاریخ آموزش و پرورش یک ردیف بودجه ای برای توسعه پیش دبستانی در مناطق محروم ایجاد شده و دولت اعتباراتی را پیش بینی کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز