حجتی:

همکاری‌های کشاورزی ایران و بنگلادش گسترش می‌یابد

۱۳۹۵/۰۷/۱۴ - ۱۰:۱۲:۲۱
کد خبر: ۴۶۵۷۸۳
همکاری‌های کشاورزی ایران و بنگلادش گسترش می‌یابد
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایران در دیدار با وزیر صنایع بنگلادش ضمن اعلام آمادگی برای توسعه هر چه بیشتر همکاری های کشاورزی میان دو کشور، از پیشنهاد تولید مشترک کود شیمیایی استقبال کرد

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در دیدار با وزیر صنایع بنگلادش ضمن اعلام آمادگی برای توسعه هر چه بیشتر همکاری های کشاورزی میان دو کشور، از پیشنهاد تولید مشترک کود شیمیایی استقبال کرد.

وی با بیان این که ظرفیت های زیادی برای همکاری های ایران و بنگلادش وجود دارد، اظهار داشت: به رغم این ظرفیت ها و مشترکات تاریخی و فرهنگی، روابط اقتصادی دو کشور گسترده نیست.

حجتی منطقه آزاد چابهار را نقطه مناسبی برای توسعه همکاری های دو طرف خواند و تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه پیش بینی هایی برای سرمایه گذاری های کلان به منظور توسعه خدمات بندری، ایجاد خط لوله گاز، توسعه شبکه های حمل و نقل در این منطقه به لحاظ جاده و ریل شده و از این رو، چابهار نقطه مناسبی برای توسعه و تقویت روابط اقتصادی است.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که رشد اقتصادی هفت درصدی بنگلادش افزایش و تداوم پیدا کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما در بخش کشاورزی، طرح های میان مدت و بلند مدت برای خودکفایی محصولات استراتژیک و توسعه صادرات تدوین کرده ایم و از نیروهای متخصص و مجرب برخورداریم و در این زمینه ها می توانیم با بنگلادش همکاری کنیم.

وی در عین حال به مبادله یادداشت تفاهم همکاری ایران و بنگلادش در یک دهه اخیر اشاره و ابراز امیدواری کرد که این یادداشت تفاهم همکاری فعال و تقویت شود.

وزیر صنایع بنگلادش نیز در این ملاقات ضمن تاکید بر توسعه همکاری های کشاورزی و اقتصادی با ایران، خواستار راه اندازی کارخانه تولید کود شیمیایی با مشارکت کشورمان و یکی دیگر از کشورهای منطقه شد.

وی افزود:بنگلادش به دنبال آن است که در حوزه های تجاری، سرمایه گذاری، صنعتی و آموزش و انتقال فن آوری روابط خود را با ایران گسترش دهد.

امیر حسین آمو ادامه داد: ما خواستار بهره مندی از ظرفیت های اقتصادی منطقه آزاد چابهار هستیم.

وی همچنین علاقه خود را برای همکاری با ایران در زمینه کشت و صنعت ها اعلام کرد.

وزیر صنایع بنگلادش تصریح کرد: ایران به لحاظ صنعتی از ما پیشرفته تر است و می تواند در این زمینه کمک کند.

وی به موانع بانکی برای توسعه تجارت میان دو کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد در نشست آینده G7 این موانع برداشته شود.

آمو گفت: ما با توجه به تغییرات عمده ای که برای توسعه ایجاد کرده ایم، رشد اقتصادی هفت درصدی را تجربه می کنیم و به اقتصاد و بازار آزاد روی آورده ایم.

وی با تبریک توافق هسته ای اظهار داشت: امیدوارم این توافق هسته ای به روزهای خوبی برای ایران و توسعه روابط دو کشور منتهی شود.

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز