پنتاگون:

ناوشکن امریکایی در نزدیکی یمن هدف حملۀ موشکی قرار گرفت

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۱۰:۵۱:۵۲
کد خبر: ۴۶۷۸۳۹
ناوشکن امریکایی در نزدیکی یمن هدف حملۀ موشکی قرار گرفت
ارتش امریکا می‌گوید یکی از ناوشکن‌های موشکی این کشور در نزدیکی ساحل یمن هدف حملۀ نیروهای یمنی قرار گرفته اما موشک به این ناوشکن اصابت نکرده‌است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، جف دیویس، سخنگوی پنتاگون، در ساعات ابتدایی دوشنبه (19 مهر) گفت: «ناوشکن یو اس اس میسون هنگامی که در نزدیکی خلیج یمن در دریای سرخ به سر می‌برد 2 موشک شلیک‌شده به سوی خود را در یک دورۀ 60 دقیقه‌ای شناسایی کرد. هر دو موشک یادشده پیش از رسیدن به این ناوشکن به دریا افتادند. هیچ آسیبی به ملوانان ما و کشتی نرسید.»

این خبر چند روز پس از آن منتشر شد که نیروهای یمنی توانستند یک کشتی نظامی امارات را در نزدیکی شهر ساحلی مخا در دریای سیاه هدف قرار داده و تخریب کنند.

کشتی جنگی سوئیفت که از سرعت بالایی برخوردار است، فعالیتهای گوناگونی از جمله نقل‌و‌انتقال نیروها و تجهیزات نظامی را انجام می‌دهد. گفته می‌شود بیش از 20 ملوان اماراتی در این حمله کشته شدند.

عربستان سعودی در حملات نظامی به یمن از پشتیبانی تدارکاتی و نظارتی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) برخوردار است. از زمان آغاز حملات هوایی عربستان به یمن در فروردین 1394 تاکنون بیش از 10 هزار یمنی کشته شده‌اند.

ائتلافی از هم‌پیمانان عربستان، جنگِ یمن را با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش مردمی انصاراللهِ یمن آغاز کردند.

هر چند واشنگتن به مناسبت‌های مختلف از رژیم سعودی به علت ارتکاب جنایت علیه بشریت در یمن انتقاد کرده اما هیچ نشانه‌ای از پایان یافتن حمایت خود از ریاض نشان نداده‌است.

وزارت خارجۀ امریکا در ماه اوت (مرداد) فروش بیش از 130 دستگاه تانک آبرامز، 20 خودروی زرهی و سایر تجهیزات به ارزش حدود 1.15 میلیارد دلار به عربستان سعودی را تأیید کرد.

حوثی‌ها به همراه ارتش یمن توانسته‌اند این تهاجم را دفع کنند و مناطقی در خاک عربستان را هدف قرار دهند. آنها همچنین چندین کشتی سعودی را که در آبهای سرزمینی یمن حضور داشتند، منهدم کردند.

نیروهای ارتش یمن 10 اکتبر 2015 (18 مهر 1394) یک فروند کشتی جنگی عربستان را در حملۀ موشکی به تنگۀ باب المندب منهدم کردند. تنگۀ باب المندب دریای سرخ را به خلیج عدن متصل می‌کند.

نیروهای یمنی 3 روز قبل نیز یک کشتی سعودی را در این منطقه منهدم کرده‌بودند.

نیروهای دریایی و گارد ساحلی یمن اخیراً با صدور بیانیه‌ای، نسبت به ورود غیرقانونی هرگونه کشتی به آب‌های منطقه‌ای این کشور هشدار دادند.

 نیروی دریایی یمن در این بیانیه، به کشتی‌های جنگی حامی نیروهای ائتلاف تحت امر عربستان هشدار داده است.

نیروی دریایی یمن اعلام کرده است ورود کشتی‌ها به آب‌های منطقه‌ای باید با هماهنگی مقامات ذیصلاح یمن و دریافت مجوز از آنان صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز