سفیر ایران در روسیه:

روابط تهران و مسکو ثبات منطقه ای در پی داشته است

۱۳۹۵/۰۷/۲۹ - ۱۴:۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۷۱۷۳۲
روابط تهران و مسکو ثبات منطقه ای در پی داشته است
سفیر جمهوری اسلامی در مسکو تاکید کرد: توجه ویژه سران ایران و روسیه به گسترش روابط در عرصه های مختلف و ارتقای همکاری ها، سبب تحکیم صلح و ثبات منطقه ای و مقابله با تهدیدها شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، مهدی سنایی در پیامی به کنفرانس بین المللی «همکاری روسیه و ایران در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی؛ عامل تحکیم صلح و امنیت اوراسیا » که با حضور هیات های دانشگاهی از روسیه، جمهوری اسلامی، تاجیکستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در دانشگاه دولتی زبان شناسی مسکو برگزار شد، گفت: اراده سران ایران و روسیه پیشرفت هرچه بیشتر روابط دو جانبه در عرصه های مختلف و همچنین منطقه ای است.

بنا به اعلام روز پنجشنبه بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی در مسکو، وی افزود: ایران و روسیه به عنوان دو کشور بزرگ با همکاری های منطقه ای و بین المللی خود تاثیر بسرایی در تحکیم صلح و امنیت منطقه آسیای مرکزی و قفقاز دارند.

سفیر ایران اظهار کرد: آسیای مرکزی و قفقاز هدف گروه های تکفیری و افراط گرا می باشد و از این رو جلوگیری از اشاعه و توسعه تروریسم در منطقه از جمله موضوع های همکاری تهران و مسکو است.

سنایی همچنین برگزاری دومین همایش برنامه ریزی شده رئیسان دانشگاههای برتر ایران و روسیه در دانشگاه تهران را از جمله نتایج گسترش همکاری های علمی و دانشگاهی رو به پیشرفت دو کشور خواند.

در کنفرانس علمی و عملی بین المللی برگزار شده در دانشگاه زبانشناسی مسکو که هیات هایی از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاههای روسیه، آذربایجان، تاجیکستان و ترکمنستان شرکت داشتند، ابوالفضل دلاوری، محمد جواد و غلامرضا کاشی و دکتر مریم شفقی از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی مقاله های خود را ارائه کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز