سخنگوی وزارت کشور خبر داد:

موافقت با تأسیس ۶ تشکل سیاسی و ۱۱ تشکل صنفی تخصصی جدید

۱۳۹۵/۰۸/۱۱ - ۱۵:۵۸:۳۰
کد خبر: ۴۷۷۳۱۷
موافقت با تأسیس ۶ تشکل سیاسی و ۱۱ تشکل صنفی تخصصی جدید
سامانی گفت: در بیستم شهریور ماه سال جاری با معرفی نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه، کمیسیون ماده 10 احزاب با ترکیب جدید، دور جدید فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت با برگزاری 4 جلسه وظایف خود را دنبال و با تأسیس 6 تشکل سیاسی جدید و 11 تشکل صنفی تخصصی موافقت کرد.

به گزارش گروه دولت خبرگزاری برنا؛ سامانی سخنگوی وزارت کشور در گفتگو با این پایگاه ضمن اشاره به پیگیری برنامه تقویت مستمر فعالیت های نظام مند سیاسی در وزارت کشور، خلاصه ای از عملکرد کمیسیون ماده 10 احزاب را در دوره اخیر پس از تغییر ترکیب اعضای این کمیسیون در اواخر شهریور ماه سال جاری تشریح کرد.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و استان ها با اشاره به تشکیل 4 جلسه اخیر کمیسیون ماده 10 با حضور اعضای جدید گفت: کمیسیون ماده 10 در این مدت با تاسیس 6 تشکل جدید سیاسی و صدور پروانه 5 تشکل سیاسی موافقت کرده است.

سخنگوی وزارت کشور افزود؛ کمیسیون ماده 10 احزاب که دبیرخانه آن در وزارت کشور مستقر است در 4 جلسه اخیر همچنین موافقت خود را با تاسیس 11 تشکل صنفی تخصصی و صدور پروانه 17 تشکل صنفی تخصصی اعلام کرده است.

سامانی با اشاره به وظیفه و صلاحیت قانونی کمیسیون ماده 10 در خصوص فعالیت تشکل های مربوط به اقلیت های دینی، از موافقت کمیسیون ماده 10 در چهار جلسه اخیر با تمدید پروانه 12 تشکل مربوط به اقلیت های دینی خبر داد.

قائم مقام وزیر کشوردر امور مجلس و استان ها با یادآوری تشکیل کمیسیون ماده 10 بر اساس قانون فعالیت احزاب و جمعیت ها و ترکیب فراقوه ای این کمیسیون گفت: نمایندگان سه قوه شامل 2 عضو از قوه قضائیه،‌2 نماینده از مجلس شورای اسلامی و یک نماینده از وزارت کشور اعضای کمیسیون ماده 10 هستند و دبیرخانه آن در وزارت کشور مستقر است.

دکتر سامانی خاطر نشان کرد: کمیسیون ماده 10 در آخرین جلسه خود که روز گذشته در وزارت کشور تشکیل شد، با تأسیس یک تشکل سیاسی جدید تحت عنوان "مجمع ایثارگران" موافقت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز