آذر منصوری در غرفه خبرگزاری برنا:

قانون "جرم سیاسی" کارایی لازم را ندارد/ نمایندگان ابهامات را رفع کنند

۱۳۹۵/۰۸/۲۰ - ۱۰:۲۲:۲۸
کد خبر: ۴۸۰۸۴۵
قانون جرم سیاسی کارایی لازم را ندارد/ نمایندگان ابهامات را رفع کنند
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: بیش از 6 ماه است از ابلاغ این قانون گذشته است اما هیچ کدام از متهمان سیاسی مشمول این قانون نشده اند و این به آن علت نیست که جرم سیاسی وجود ندارد بلکه دلیل آن است که قانون جرم سیاسی کارآمدی لازم را ندارد.

آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری برنا در خصوص پرونده ها و احضاراتی که در مورد برخی اعضای اتحاد ملت مطرح شده است، گفت: این پرونده ها، پرونده هایی سیاسی هستند که باید در قالب جرایم سیاسی بررسی شود نه در قالب های دیگر.
وی افزود: همه پرونده هایی از این دست باید مورد توجه به ویژه مورد توجه نمایندگان مجلس قرار بگیرد.
منصوری خاطرنشان کرد: نامه ای خطاب به نمایندگان نوشته ایم و توجه آن ها را به ایرادات قانون جرم سیاسی و نحوه پیگیری پرونده های سیاسی در کشور مبذول داشتیم و نقدهایی را در این راستا مطرح کردیم چرا که این روند دقیقا در تناقض با حقوق شهروندی است و حقوق متهمین و مجرمین سیاسی که در این کشور فعالیت سیاسی دارند.
وی تشریح کرد: به طور مشخص قانون جرم سیاسی محل اشکال است و به نظرم نمایندگان مجلس باید بار دیگر این لایحه را در دستور کار قرار دهند و به قوه قضاییه پیشنهاد کنند تا بخش هایی از قانون را که ابهاماتی ایجاد کرده است را اصلاح کنند.
منصوری همچنین اظهار داشت: بیش از 6 ماه است از ابلاغ این قانون گذشته است اما هیچ کدام از متهمان سیاسی مشمول این قانون نشده اند و  این به آن علت نیست که جرم سیاسی وجود ندارد بلکه دلیل آن است که قانون جرم سیاسی کارآمدی لازم را ندارد.
وی تاکید کرد: انتظاری که از نمایندگان مجلس می رود بررسی دوباره لایحه قانون جرم سیاسی و پاسخ به نامه ای است که خطاب به آنها نوشته ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز