امروز (چهارشنبه)؛

ولایتی با سفیر چین در تهران دیدار کرد

۱۳۹۵/۰۸/۲۶ - ۱۹:۰۹:۰۳
کد خبر: ۴۸۳۵۵۴
ولایتی با سفیر چین در تهران دیدار کرد
«علی اکبر ولایتی» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با سفیر چین در تهران بر ضرورت گسترش و ارتقاء روابط استراتژیک و راهبردی تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی اکبر ولایتی امروز- چهارشنبه- در دیدار «پانگ سن» سفیر چین در تهران درخصوص همکاری های دوجانبه و موضوعات منطقه ای با وی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

ولایتی با بیان اینکه سطح روابط ایران و چین به صورت کلی در سطح مطلوبی قرار دارد گفت: علیرغم آن که این روابط در حال گسترش می باشد اما لازم است با اهتمام و جدیت بیشتری دنبال شود و جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء آن به روابطی راهبردی و گسترده اهمیت قائل است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در ادامه با بیان توضیحاتی درخصوص آخرین شرایط منطقه ای و بین المللی، خواستار همکاری بیشتر میان ایران و چین برای حل و فصل برخی از مسائل و مشکلات پیش رو شد.

«پانگ سن» سفیر چین نیز در ابتدای این دیدار با تشریح آخرین وضعیت همکاری های دوجانبه، سطح این روابط را مطلوب و رو به گسترش خواند و گفت: بعد از سفر آقای شی جین پین رئیس جمهوری چین به تهران، روابط دوجانبه به سطح بالاتر و مطلوب تری رسیده و امکان توسعه آن فراهم می باشد.

سفیر چین با تشریح ابعاد روابط سیاسی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی و فرهنگی و علمی میان دو کشور و ارائه گزارشی از سفر اخیر وزیر دفاع چین به تهران افزود: رئیس جمهور چین توجه زیادی به توسعه همکاری های دو کشور دارد و به طور مشخص دستوراتی را برای گسترش این همکاری ها صادر کرده است.

در انتهای این دیدار سفیر چین با بیان اینکه به زودی عازم چین خواهد بود گفت: در بازگشت به چین، تمامی نقطه نظرات شما را با مسئولان عالی مطرح خواهم کرد و به صورت جدی برای گسترش هر چه بیشتر روابط تلاش می کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز