عضو کمیسیون اقتصادی در گفت و گو با برنا:

جلسات بانکداران با کمیسیون اقتصادی برگزار می شود

۱۳۹۵/۰۸/۳۰ - ۱۰:۰۷:۵۴
کد خبر: ۴۸۴۴۹۵
جلسات بانکداران با کمیسیون اقتصادی برگزار می شود
پس از 10 سال تحریم های سخت باید انتظار داشت که با سپری شدن زمان مورد نیاز برای بازگشت به صحنه های بین المللی شرایط برای آشتی جهان با ایران فراهم شود.

«احمد انارکی محمدی» عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم رفسنجان در مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا بااشاره به اهمیت  مسئله جوانان در کشور و لزوم پرداختن به این موضوع گفت: سرمایه های ما جوانان هستند و باید به آنها اعتماد کنیم. متاسفانه بداخلاقی هایی در کشور به جوانان می شود که ممکن است آنها را دلسرد کند. در زمان جنگ تحمیلی شاهد بودیم که فرماندهان جنگ به طور میانگین تا 22 سال سن داشتند و در نتیجه اعتماد به جوانان توانستیم جنگ تحمیلی را پیروز شویم. امروز باید در عرصه های سخت به نیرو و خرد جمعی جوانان کشور اعتماد کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه در پاسخ دیگری درباره گرایش مجلس در مقابل رفع موانع ارزی که اخیرا اتفاق افتاد، گفت: ما در کمیسیون اقتصادی مجلس  پیگیری این بحث هستیم و اعتقاد داریم باید به سویی حرکت کنیم که با خیال راحت بتوانیم با کشورهای خارج، مراودات تجاری داشته باشیم و در عین حال وابستگی کشور به دلار آن قدر زیاد نشود که نتوانیم بدون وجود ارز در کشور اقتصاد را اداره کنیم. از زمان دولت تدبیر و امید و پس از برجام انسدادها در روابط های تجاری و غیرتجاری برداشته شده است و نتایج آن به تدریج بروز خواهد کرد. پس از 10 سال تحریم های سخت و با سپری شدن زمان مورد نیاز برای بازگشت به صحنه های بین المللی، شرایط برای آشتی جهان با ایران فراهم شده است.

انارکی محمدی در خاتمه با  تاکید بر اینکه  "ما چندین سال از فضای تجارت جهانی دور بودیم و به همین خاطر نیاز داریم که سیستم های بانکی خود را با سطح جهانی هماهنگ کنیم" گفت: بانک ها نیاز دارند که زیرساخت های لازم را در سطح بین المللی به دست آورند و برای رسیدن به حد مطلوب نیازمند زمان هستند. در کمیسیون اقتصادی نیز پیگیر این موضوع هستیم و بسیاری بانک ها و مدیرعامل آنها در جلسات متعدد با اعضای کمیسیون اقتصادی دیدار می کنند و مجلس تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت بانکداری انجام خواهد داد. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز