قیمت نفت خام ایران افزایش یافت

۱۳۹۵/۰۹/۲۸ - ۱۰:۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۹۴۸۹۲
قیمت نفت خام ایران افزایش یافت
قیمت نفت خام سبک ایران، چهار دلار و 22 سنت افزایش یافت.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ٩ دسامبر (١٩آذرماه ) با چهار دلار و ٢٢ سنت افزایش به ٥٠ دلار و ٨٢ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٤٠ دلار و ٣٥ سنت بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران با چهار دلار و ٣١ سنت افزایش به ٤٩ دلار و ٦٨ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران سالجاری تاکنون ٣٨ دلار و ٤٠ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٥٠ دلار و٦٩ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، چهار دلار و ٢٥ سنت افزایش نشان می دهد.

به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به ٩ دسامبر با ٢ دلار و هفت سنت افزایش، ٥٠ دلار و ٩٧ سنت برای هر بشکه معامله شد.
همچنین قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با سه دلار افزایش، ٥٢ دلار و ٤٤ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با چهار دلار و ٥٢ و چهار دلار و ٥٩ سنت افزایش به ٥١ دلار و ١١ و ٥١دلار و ٧٩ سنت برای هر بشکه رسید.

عوامل متعددی در هفته مورد بررسی در تقویت قیمت‌ها نقش داشتند، در همین رابطه می توان به اعلام آمادگی عربستان مبنی بر کاهش تولید نفت خود، پیش از زمان اجرای توافق اوپک از اول ژانویه ٢٠١٧ اشاره کرد.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفت: کاهش تولید نفت عربستان ممکن است بیشتر از رقم توافق شده باشد.

توافق کشورهای غیراوپک به کاهش تولید نفت، عامل موثر دیگری بر افزایش قیمت نفت در هفته گذشته بود؛ کشورهای جمهوری آذربایجان، بحرین، برونئی، گینه استوایی، قزاقستان، مالزی، مکزیک، عمان، روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت غیراوپک با هدف ایجاد تراز در عرضه و تقاضای نفت  توافق کردند که همراه با کاهش تولید نفت اوپک، بصورت داوطلبانه از اول ماه ژانویه ٢٠١٧ به مدت ٦ ماه که برای ٦ ماه دیگر نیز قابل تمدید است در مجموع ٥٥٨ هزار بشکه در روز تولید نفت خود را کاهش دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز