پارس جنوبی ۱۸ ساله شد

۱۳۹۵/۱۰/۰۱ - ۱۲:۵۳:۰۵
کد خبر: ۴۹۶۵۳۳
پارس جنوبی ۱۸ ساله شد
مدیرعامل نفت و گاز پارس به مناسبت گرامیداشت یکم دی ماه؛ هجدهمین سال تاسیس نفت و گاز پارس و توسعه پارس جنوبی، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، " محمد مشکین فام" امروز ( 1 دی ماه) در بیانیه خود گفته است: پهنه آبی خلیج فارس برای ما ایرانیان یادآورعرصه ای است که همواره نام ایران را به شکوه بلندش پیوند داده است ؛ پارس جنوبی؛ نگین این عرصه آبی بستر همت و افتخارات نام آوران این مرز و بوم و شمایی از این شکوه ماندگار بوده است. 

چرخه بهره برداری از میدان بزرگ گازی پارس جنوبی به یمن اراده های شوق انگیز امروز به هجدهمین سال توسعه رسید؛ کشف تاریخی این منبع بزرگ با دستاوردهای ارزش آفرین دو دهه گذشته تاکنون، یقینا آرمان های بلند بانیان این شرکت را به سرانجامی امید بخش رسانده است.

فاز یک پارس جنوبی را باید دروازه ورود به عصر جدیدی از توسعه در صنعت نفت دانست؛ دوره ای که طراحان سازندگی این حوزه با برپایی چتر اعتماد، کلید معماری اولین ابرسازه پالایشگاهی و دریایی این میدان گازی را به صنعتگران داخلی سپرد؛ این رویداد آغازگر نمایش توانمندی های بومی و محملی برای کسب نوآموزه های جدید جهانی در فراگرد پیشبرد این ماموریت بزرگ بود.
تدبیر طی این مسیر همراه با ثبت مشارکتهای متعدد فعالان داخلی و خارجی صنعت نفت، پارس جنوبی را به کانونی از همگرایی شماری از صدها شرکت مشاور، سازنده و پیمانکار مبدل ساخته که هر یک در مقیاسی فراتر از طرح های معمول با عرضه توانمندی های علمی و دانش محور تجربیاتی بس گرانسنگ به جای نهاده اند.

شرکت نفت و گاز پارس امروز در حالی هجدهمین سال تاسیس خود را سپری می کند، که توفیقات اجرای 10 طرح گازی (از مجموع 14 طرح)، شامل حفر 258 حلقه چاه، ساخت و نصب بیش از 25 سکوی فراساحل، 2400 کیلومتر خطوط لوله و تکمیل 10 مجتمع پالایشگاهی در بخش خشکی و ...، تولید روزانه 500 میلیون متر مکعبی گاز و حجم انبوهی از مشتقات پالایشگاهی را برای استفاده در صنایع پایین دستی و صادرات محقق ساخته و می رود تا با اتمام مراحل ساخت و توسعه پروژه های باقیمانده، مرز آرمانی تولید 750 میلیون متر مکعبی گاز را در این پهنه آبی بگشاید.

امروز ما فعالان این عرصه خشنودیم که با طی نزدیک به دو دهه از این مسیر سخت و طاقت فرسای توسعه، مظاهر این تدبیر شکوفا شده و نشانه های غرورانگیزش از تبلور توان شرکت های ایرانی تا برخورداری از شرکای راهبردی خارجی بر شانه های فراخ صنعت نفت خودنمایی می کند.

برکات توسعه پارس جنوبی تنها محدود به خلق دستاوردهای بخش تولید و توسعه نمانده است؛ حضور71 هزار نفر از سرمایه های انسانی کشور که در نتیجه میلیون ها ساعت آموزش های تخصصی ایفاگر نقش های مهم در این صحنه عملیاتی هستند ایران را در تراز توانمندی اجرای طرح های بزرگ نفت و گاز تقویت نموده است؛ از سوی دیگر اهتمام ویژه در انتقال تجربیات ماندگار و تربیت نسلی جدید از مدیران که با آموزش 300 نفر از منتخبان در قالب دوره های متعدد مدیریت پروژه منجر به طی مدارج تخصصی و دریافت گواهینامه های معتبر از مراکز جهانی شد، گنجینه هایی پربار در مسیر توسعه برای مدیریت فردای صنعت نفت فراهم نموده است.

اینک که با انگیزه و نشاط بادوام هجدهمین سال توسعه این منطقه را با اقتدار به اتمام می رسانیم بر خود لازم می دانم با گرامیداشت دستاوردهای ادوار گذشته تاکنون، از پویایی وافر همکارانم در شرکت نفت و گاز پارس و تمامی حامیان و تلاشگرانی که همواره پیشرفت و آبادانی این منطقه را مورد همیت خود قرار داده اند تشکر و سپاسگزاری کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز