مجری طرح توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر خبر داد؛

راه اندازی آزمایشگاه ماژول‌های فتوولتائیک نیازمند تخصیص منابع

۱۳۹۵/۱۰/۱۱ - ۱۳:۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۰۰۲۷۰
مجری طرح توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر در پژوهشگاه نیرو، گفت: امیدواریم با حمایت مناسب مسوولین بخصوص مدیران حوزه انرژی و انرژی های تجدید پذیر این مهم به فعلیت رسیده و ما را در اجرای کامل این پروژه‌ها یاری رسانند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، "داود محمدی" در خصوص پروژه طراحی و راه اندازی آزمایشگاه ماژول های فتوولتائیک، اظهار داشت: این آزمایشگاه از طرح های مهم در حوزه خورشیدی به حساب می‌آید که در طرح توسعه فناوری‌های انرژی های تجدید پذیر بصورت جدی به آن پرداخته شده است. همانطور که مشخص است کشورهای صنعتی یکی از معیارهای صنعتی بودن خود را از احداث آزمایشگاه های مدرن و به روز خود بدست می‌آورند.

وی افزود: ابتدای کار از سال 1392 شروع شد با پروپوزالی که در اختیار شرکت توانیر قرار داده شد و با موافقت اولیه شرکت، این کار آغاز شد و از حدود آبان ماه 92 این کار به صورت جدی استارت خورد. فاز مطالعات و طراحی این پروژه در سال 92 و 93 انجام شد. با توجه به اینکه آزمایشگاه معتبرمشابهی در ایران و حتی کشورهای نزدیک وجود نداشت ما مقداری مشکلات در انتخاب تجهیزات و بخصوص طراحی تجهیزات تامین داخل این آزمایشگاه داشتیم.

محمدی تاکید کرد: برآورد مفهومی ما از این آزمایشگاه با بررسی که در آزمایشگاه های موجود صورت می گرفت کمی تفاوت داشت. در نهایت بازدیدهایی از آزمایشگاه های معتبر بخصوص در کشور آلمان صورت گرفت. زمانی که به نتیجه رسیدیم که طراحی درست و معتبر و مناسبی از این آزمایشگاه صورت گرفته است، شروع به احداث این آزمایشگاه نمودیم. در عین حال با توجه به اینکه فضای این آزمایشگاه فضای بزرگی است، یکی از مسائلی که نیاز بود به آن بپردازیم انتخاب یک فضای مناسب برای تخصیص به این آزمایشگاه بود.

مجری طرح توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر در پژوهشگاه نیرو، تصریح کرد: با توجه به فاز توسعه آزمایشگاه، فضای در نظر گرفته شده با مساحتی حدود 1200 متر مربع در بخش فضاسازی پیشرفت خوبی داشته است. ما موفق شدیم که در انتهای سال 94 عمده کارهای مربوط به فضاسازی را به اتمام برسانیم. در بهار سال 95 این آزمایشگاه به صورت کامل از دید فضاسازی به اتمام رسیده وتحویل شد. در قسمت تامین تجهیزات هم کار بسیار پیچیده و فشرده ای انجام شد. ما موفق شدیم که با توجه به منابعی که در اختیار داشتیم حدود 3 مورد از تجهیزات این آزمایشگاه را تامین نماییم به شکلی که شاید تا چند ماه آینده قابلیت انجام آزمون های نمونه ایی (سمپل) را در این آزمایشگاه خواهیم داشت. اما با توجه به هزینه‌بر بودن تجهیزات این آزمایشگاه نیاز به منابع مالی جدید خواهد بود. در این آزمایشگاه یکی از مسائلی که بصورت جدی باید به آن پرداخته شود تخصیص منابعی جهت تکمیل فرآیند کار می باشد که امیدواریم با حمایت مناسب مسوولین بخصوص مدیران حوزه انرژی و انرژی های تجدید پذیر این مهم به فعلیت رسیده و ما را در اجرای کامل این پروژه ها یاری رسانند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز