خلج خبر داد؛

تست ماژول مانع از ورود بی کیفت آن به بازار است

۱۳۹۵/۱۰/۱۱ - ۱۳:۳۱:۴۰
کد خبر: ۵۰۰۲۷۵
مدیر پروژه تاسیس آزمایشگاه تست ماژول فتوولتائیک طرح توسعه فناوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از ورود ماژول‌های بی کیفتی به بازار است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، "محمد خلج" اظهار داشت: فاز مطالعاتی این پروژه تقریبا از سال 89 – 90 در گروه انرژی‌های تجدیدپذیر شروع شد و در سال 92 این پروژه و چند پروژه دیگر به صورت مشترک آغاز شد و در حال حاضر نیز در دست اجرا است.

وی افزود: هم اکنون 3 دستگاه اصلی برای اجرای این آزمایشگاه خریداری شده است و براساس اولویت‌بندی‌های صورت گرفته طی 2 ماه آینده مراحل عملیاتی احداث آزمایشگاه شروع خواهد شد.

خلج با اشاره به اینکه حدود 30 درصد از پنل‌های مورد نظر خریداری شده است گفت: این دستگاه‌ها از شرکت های معتبر بین‌المللی تامین شده است.

مدیر پروژه تاسیس آزمایشگاه تست ماژول فتوولتائیک در خصوص هدف اجرای این طرح، گفت: بحثی که از اول مطرح بود بحث کنترل کیفیت پنل‌های فتوولتائیک بود که  نیاز به آزمایشگاه داشت که بتوانیم این کار را انجام دهیم تا با اجرای این کار از لحاظ کیفیت هر ماژول بی کیفتی وارد بازار نشود. چرا که نصب ماژول‌های بی‌کیفیت دارای مشکلاتی است و ما را به لحاظ اقتصادی متضرر می‌کند.

وی افزود: دومین نکته مهم اینکه وقتی یک صنعتی مثل نیروگاه خورشیدی صنعتی نوپا است وقتی اعتبارش را از دست بدهد و مردم به آن بدبین می‌شوند یعنی اینکه ما فقط صرفا از دست دادن منبع مالی را نداریم بلکه سبب از دست دادن اعتبار و وجه این صنعت در پیش مردم خواهیم بود. سومین قضیه اینکه احداث آزمایشگاه می‌تواند به رشد استانداردها و تحقیقات در کشور کمک کند.

خلج در پایان گفت: تاکنون حدود 2 و نیم میلیارد تومان هزینه برای اجرای آن صرف شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز