دبیرکل حزب سبز در گفتگو با برنا:

اصولگرایان برای اتحاد در انتخابات ائتلاف کنند/ گزینه زن مورد نظر ما خانم دستجردی است

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۰۸:۲۸:۳۰
کد خبر: ۵۰۱۷۳۶
اصولگرایان برای اتحاد در انتخابات ائتلاف کنند/ گزینه زن مورد نظر ما خانم دستجردی است
دبیرکل حزب سبز با اشاره بر اینکه " در مورد نامزد خانم، بر سر خانم دستجردی بحث شده است" گفت: نظر من نیز بر ورود خانم دستجردی است اما به نظر من مصداق رجل سیاسی از سوی شورای نگهبان فعلا همین باقی مانده و زنان وارد تعریف نخواهند شد.

«حسین کنعانی مقدم» دبیر کل حزب سبز در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری برنا درباره انتخابات سال 96 و نامزد نهایی اصولگرایان گفت: من سخنگوی اصول‌گرایان نیستم اما با توجه به اطلاعاتی که دارم احزاب وابسته به جریان‌های اصول‌گرایی این اجازه را دارند که نامزدهای خود را معرفی کنند و نهایت در شورا بر سر یک نفر توافق شود. ممکن است چند نفر مورد تایید شورای نگهبان بوده و وارد رقابت شوند و آغاز به تبلیغات کنند ولی در نهایت تکلیف بر این است که یک نفر بیشتر در رقابت‌ها باقی نماند.

او ادامه داد: در بحث نامزد خانم، منعی برای ثبت‌نام در قانون نیامده است. اما تشیص اینکه مصداق رجل سیاسی می‌تواند خانم باشد یا خیر به عهده شورای نگهبان است و از جایی که مفسر قانون اساسی، شورای نگهبان بوده ما تابع نظر این شورا هستیم. 

دبیرکل حزب سبز با اشاره بر اینکه "در مورد نامزد خانم بر سر خانم دستجردی بحث شده است" گفت: نظر من نیز بر ورود خانم دستجردی است اما به نظر من مصداق رجل سیاسی از سوی شورای نگهبان فعلا همین باقی مانده و زنان وارد تعریف نخواهند شد. 

کنعانی مقدم در خاتمه با تایید بر اینکه "همه کسانی که وارد انتخابات شدند با احساس تکلیف آمده اند" گفت: آقایان زاهدی، زاکانی، قالیباف و دوستان دیگری در انتخابات وارد شده اند ولی تکلیف اساسی و اصلی این افراد این است که برای اتحاد و در نهایت به احترام فرد مورد نظر از انتخابات کناره گیری کنند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز