نعمت زاده:

واردات واگن به داخل کشور کذب است

۱۳۹۵/۱۰/۱۷ - ۱۱:۰۳:۴۱
کد خبر: ۵۰۲۶۲۴
واردات واگن به داخل کشور کذب است
وزیر صنعت، معدن و تجارت از کذب بودن شایعه واردات واگن به داخل کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، "محمدرضا نعمت‌زاده" در حاشیه نشست اقتصاد مقاومتی استان مرکزی گفت: در زمینه تولید واگن خریداران ایرانی و همکاران ما در وزارت صنایع درحال مذاکره با طرف‌های خارجی هستند تا بتوانیم برای قطعاتی که از خارج به داخل کشور وارد می‌شوند فاینانس دراز مدت داشته باشیم و بخشی از مشکلات مالی از این طریق برطرف شود.

وی اظهار داشت: شایعه ورود واگن به داخل کذب است زیرا این مسئله اجرائی نشده البته تعدادی قرارداد از قبل عقد شده که اکنون درحال مذاکره با طرف خارجی هستیم و وزارت راه و راه‌آهن نیز در این زمینه با ما همراه هستند تا کمک‌رسانی کنند که بخش عمده‌ای از این بحث را به داخل کشور انتقال دهیم.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: البته امکان ورود تعدادی واگن به داخل نیز در نظر گرفته شده تا بتواند نیازهای فوری و آنی را تامین کند، همچنین ما در مرحله ساخت با مشکلی مواجه نیستیم بلکه مشکل ما منابع مالی است که شرکت‌های ریلی نمی‌توانند خرید ریلی داشته باشند و به دلیل محدودیت سرمایه نیز نمی‌توانند فروش نسیه داشته باشند.

این در حالی است که پیش از این معاون برنامه‌ریزی راه‌آهن با بیان این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز واردات واگن را صادر کرده و بخشی از آنها وارد شده و در مرز است، گفت: راه آهن هیچ دخالتی در خرید واگن از خارج ندارد.

"سعید رسولی" در خصوص جدیدترین وضعیت واردات واگن اظهار کرد:‌ بخشی از واگن‌های وارداتی آمده و در مرز است و بخش دیگری نیز در حال ورود است.

وی در خصوص اینکه این شرکت‌ها مجوز واردات را از چه ارگانی گرفته‌اند، افزود: مجوز واردات واگن را وزارت صنعت، معدن و تجارت داده و ربطی به ما (راه آهن) ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز