تقوی در گفتگو با برنا:

منتقدان قدر روحانی را با آمدن احمدی نژادی دیگر خواهند دانست

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۰۵:۰۴:۵۶
کد خبر: ۵۰۲۶۸۴
منتقدان قدر روحانی را با آمدن احمدی نژادی دیگر خواهند دانست
استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران از اشتغالزایی جوانان با دست یافتن به رشد اقتصادی، خبر داد و گفت: رشد اقتصادی موجب این می شود که فضای کسب و کار در کشور فراهم شود.

«مهدی تقوی» در خصوص عملکرد دولت یازدهم در حوزه اقتصاد به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، گفت: دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد بسیار خوب عمل کرده و تورم را از بالای 40 درصد به زیر ده درصد رسانده است. انتقادات به شخص رییس جمهوری در این حوزه غیر منصفانه است و باید فردی مثل احمدی نژاد رییس جمهوری شود تا  منتقدان قدر روحانی را بدانند.

او بااشاره به تاثیر رشد اقتصادی بر اشتغال جوانان بیان کرد: دولت یازدهم در زمینه اقتصادی عملکرد خوبی داشته و این حاصل زحمات روحانی و اعضا کابینه دولت یازدهم است. وقتی رشد اقتصادی افزایش پیدا کند، بدون شک زمینه اشتغال برای جوانان فراهم شده و معزل بیکاری حل می شود.

تقوی در ادامه در خصوص تاثیر افزایش تولید نفت بر شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: در دولت نهم و دهم ما می توانستیم حدود یک میلیون بشکه در روز نفت به فروش برسانیم ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و دیپلماسی قوی زنگنه و همکارانش در وزارت نفت توانستیم به حق خود در فروش نفت به ماقبل از تحریم برسیم. در حال حاضر میزان تولید و فروش نفت، نسبت به دولت احمدی نژاد افزایش 2.5 برابری داشته و این موضوع اثرات مثبتی در اقتصاد کشور ما بوجود خواهد آورد.

این استاد دانشگاه در خصوص افزایش نرخ ارز در دو ماه گذشته گفت: با آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا، همه منتظر این بودند که نرخ ارز در کشور با کاهش روبرو شود ولی این اتفاق نیفتاد و باکمی افزایش روبرو شد که این هم موضوع با آغاز سال میلادی طبیعی است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز