با صدور پیامی؛

رییس‌جمهوری نیجریه به روحانی تسلیت گفت

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۰۹:۰۶:۲۴
کد خبر: ۵۰۵۵۷۰
رییس‌جمهوری نیجریه به روحانی تسلیت گفت
رییس‌جمهوری فدرال نیجریه به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، متن پیام تسلیت «محمدو بوهاری» به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

السلام و علیکم و رحمه الله و برکاته

یکشنبه گذشته خبر غافلگیر کننده و تأثرانگیر درگذشت جناب آقای اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهور اسبق ایران، در سن هشتاد و دو سالگی را دریافت نمودم.

عالیجناب، لطفا تسلیت شخصی مرا به خاطر این فقدان بزرگ بپذیرید.

رئیس جمهور اسبق، سیاستمداری بسیار بزرگ و تأثیرگذار بودند. به عنوان یکی از معماران انقلاب اسلامی و یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین رهبران ایران بعد از انقلاب، آقای رفسنجانی موقعیتی محوری در رهبری جمهوری اسلامی ایران داشت. اکنون فقدان ایشان خلاء بزرگی را در فضای سیاسی و اجتماعی ایران موجب شده که ترمیم آن بسیار مشکل خواهد بود. با فوت ایشان ایران یک انقلابی بزرگ پیشرو و جهان اسلام یک سیاستمدار تیزبین را از دست داد.

هرچند آیت الله رفسنجانی رفته است، اما خاطره ایشان، خدماتی که به ایران ارائه نمود و همچنین دستاوردهایی که در زندگی خود به یادگار نهاد، برای مدتهای متمادی در یادها خواهد ماند.

مشارکت مرحوم رفسنجانی در قیام پانزده خرداد، نقش ایشان در دولت انقلابی ایران، ریاست نخستین مجلس پس از انقلاب ایران، دو دوره ریاست جمهوری پربار، ریاست مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، جملگی نقش های بی بدیلی بودند که ایشان در پایه گذاری ایران امروز بر عهده گرفت.

فقدان ایشان بسیار تلخ و جانکاه خواهد بود. امیدوارم روح ایشام قرین رحمت باشد.

لطفا مراتب تأسف و تألم قلبی اینجانب و مردم نیجریه را به رهبر معظم انقلاب که با فوت آقای رفسنجانی علاوه بر یک رازدار، یک دوست شفیق را از دست دادند، به دولت و مردم ایران و به خانواده آقای رفسنجانی برسانید. از درگاه خداوند مسألت دارم به خانواده ایشان بردباری لازم را برای تحمل این فقدان دردناک عطا فرماید.

والسلام و علیکم

محمدو بوهاری

رئیس جمهوری فدرال نیجریه

 11 ژانویه 2017

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز