روز گذشته صورت گرفت؛

امضای چند قرارداد همکاری میان ایران و آلمان

۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۰:۲۰:۵۶
کد خبر: ۵۰۷۱۵۰
امضای چند قرارداد همکاری میان ایران و آلمان
ایران و آلمان چند قرارداد همکاری در زمینه فرودگاهی، هوایی، دریایی، ریلی و حمل و نقل جاده ای امضا کردند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کشورمان و الکساندر دوبرینت وزیر حمل و نقل آلمان و باحضور جمعی از کارشناسان این حوزه امضا کردند و قرار شد از امشب کارگروه مشترکی برای پیگیری و اجرایی شدن مفاد قراردادهای امضا شده تشکیل شود.

در ادامه این برنامه عباس آخوندی در کنفرانس مشترک با الکساندر دوبرینت در جمع خبرنگاران گفت: آلمان همیشه در اروپا شریک بزرگ تجاری ایران بوده است و در زمینه صنعتی رابطه تاریخی با ایران دارد.
 
وزیر راه کشورمان گفت: در سفر پیشین آقای الکساندر دوبرینت به ایران بیشتر در ارتباط با بحث های ریلی صحبت کردیم و خوشبختانه از آن سفرها این سفر موافقت های بسیار خوبی حاصل شده است.
 
آخوندی گفت: موفق شدیم از طریق شرکت مپنا در قراردادی با شرکت زیمنس آلمان هم برای ساخت 50 لوکوموتیو دیزل الکتریک قرارداد ببندیم که خوشبختانه اجرایی شد.
 
آخوندی گفت: 165 لوکوموتیو دیزل داریم که 30 تای آنها در حال تعمیر است برای اینکه بتوانیم سرویس خوبی به مسافران بدهیم باید 150 لوکوموتیو گرم داشته باشیم .
 
وی گفت: با خرید این 50 لوکوموتیو نیاز موجود را پاسخ می دهیم و برای توسعه در آینده آماده می شویم .
 
وی افزود: سرعت قطارهایی که با این لوکوموتیوها حرکت می کنند 160 کیلومتر خواهد بود.
 
آخوندی افزود: قرارداد خرید 700 دستگاه لوکوموتیو برقی دیگر نیز در حال انعقاد با شرکت آلمانی است که در هفته آینده بین مپنا و شرکت زیمنس به امضا می رسد.
 
آخوندی گفت: همزمان با بحث برقی کردن راه آهن تهران - مشهد زیرساختهای آن آماده خواهد شد. 
 
وی گفت: در سفر آقای دوبرینت فرودگاه های تبریز، اهواز و چابهار برای سرمایه گذاری معرفی شد و قرار شد کارگروه مشترکی تشکیل شود و طرف آلمانی تمایل خود را برای سرمایه گذاری در این فرودگاه ها اعلام کند.
 
آخوندی افزود: در زمینه ترمینال ایرانشهر و فرودگاه امام که برای 25 میلیون نفر آماده می شود فراخوان شده است که آلمانی ها می توانند در این فراخوان بین المللی شرکت کنند.
 
آخوندی گفت: در این سفر همچنین درباره حوزه دریایی و تعمیر و نگهداری هواپیما و موافقت نامه حمل ونقل جاده ای و دریایی و در زمینه تجارب دو کشور در زمینه حمل و نقل هوشمند مذاکره کردند.
 
آخوندی گفت: ما با آلمان موفق شدیم قراردادهایی را عملی کنیم و مبادلات مالی ایرباس از طریق آلمان صورت گرفت و برای تجهیزات دریایی نیز با یک شرکت آلمانی قرارداد بستیم.
 
همچنین آقای الکساندر دوبرینت در این همایش گفت: علاقمند به تبادل تجربه در زمینه های هوایی ، دریایی، ریلی و زمینی با ایران هستیم و امروز در کنار حمل و نقل جاده ای و ریلی بحث حمل و نقل هوایی مطرح شد.

وی گفت: مدیران دو فرودگاه فرانکفورد ، مونیخ و دوریته و بیش از 30 مدیر عامل شرکتهای هوایی اینجا آمدند تا تجارب خود را منتقل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز