نجفی در گفتگو با برنا:

نسخه جلوگیری از بحران در مقابله با فساد است/ ساختمان‌های فرسوده کانون فاجعه‌ خواهد بود

۱۳۹۵/۱۱/۰۲ - ۱۱:۰۱:۱۰
کد خبر: ۵۰۸۵۰۵
نسخه جلوگیری از بحران در مقابله با فساد است/ ساختمان‌های فرسوده کانون فاجعه‌ خواهد بود
نماینده مردم تهران گفت: فسادی را که در جامعه رسوخ کرده، کنترل کنیم تا بتوانیم این هزینه ها را صرف افزایش ایمنی زندگی مردم کنیم.

«محمدرضا نجفی» نماینده مردم تهران در مورد حادثه ساختمان پلاسکو به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا گفت: شرایط تأسف باری است از این جهت که تعداد قابل توجهی از مردم خدوم ما دچار آسیب های جانی و مالی شدند.

محمدرضا نجفی ادامه داد: متاسفانه ابعاد این حادثه بسیار بزرگ است و همه نیروها تلاش می کنند تا افراد محبوس شده زیر آوار را نجات دهند و مهمترین گام در مرحله اول، همین مسئله است.

او افزود: مرحله دوم تخمین خسارتی است که بر اثر این اتفاق متوجه خانواده ها شده است. با وجود اینکه در روزهای پایانی سال هم به سر می بریم لذا باید برآوردی از خسارات وارد شده صورت گیرد. 

نماینده مردم تهران تاکید کرد: نکته مهم دیگر آن است که خدمات ویژه و قابل توجهی در مورد رسیدگی به مجرومان و مصدومان این سانحه انجام شود.

این عضو فراکسیون امید بیان کرد: تأسف بزرگ این است که شهر تهران نقاط آسیب خیز بسیاری دارد و همه آنها قابل پیش بینی و پیشگیری است. وقوع این اتفاقات نشان می دهد، اشخاص حقیقی و حقوقی ذیربط وظیفه خود را در زمان مناسب به درستی انجام نداده اند که منجر به وقوع چنین حادثه ای شده است.

نماینده تهران همچنین با اشاره به بافت فرسوده تهران گفت: بحث ساختمان های فرسوده با مقاومت های کم هر کدام می تواند کانون فاجعه ای دیگر در کشور باشد. همه دستگاه های مسئول باید نسبت به طرحی جامع اقدام کنند و نتایج آن را به سمع و نظر افکار عمومی برسانند.

عضو مجمع نمایندگان تهران بیان کرد: باید از این حادثه تلخ عبرت گرفت و آن را تبدیل به چراغی برای پیشگیری از اتفاقات مشابه در آینده کرد.

نجفی گفت: اینکه امکانات موجود ما پاسخگوی مشکلات و معضلات تهران نیست، موضوعی  انکارنشدنی است. این اتفاق به ما گوشزد کرد تا سرمایه های ملی صرف توسعه خدمات رسانی، امدادرسانی و همچنین بالابردن استانداردهای زندگی مردم شود.

او تاکید کرد: لازم است فسادی را که در جامعه رسوخ کرده، کنترل کنیم تا بتوانیم این هزینه ها را صرف افزایش ایمنی زندگی مردم کنیم.

محمدرضا نجفی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر لزوم وضع قوانینی سخت گیرانه برای مقابله با چنین حوادثی گفت: در برنامه ششم توسعه پیش بینی هایی شده است بنابراین باید منتظر نهایی شدن و اجرایی شدن آن باشیم.
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز