در پایان معاملات روز گذشته اعلام شد؛

کاهش بهای نفت و ثبات نسبی فلز زرد

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۸:۳۱:۰۱
کد خبر: ۵۱۱۸۷۹
کاهش بهای نفت و ثبات نسبی فلز زرد
بهای جهانی نفت در آخرین روز از هفته گذشته بیش از 1 درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در پایان معاملات روز گذشته بهای جهانی نفت بیش از 1 درصد کاهش را تجربه کرد. انتشار گزارش‌هایی در خصوص افزایش تعداد سکوهای نفتی در آمریکا و احتمال خنثی شدن اقدامات اوپک و کشورهای غیر عضو برای کاهش تولیدات، مهمترین عامل نزول بهای جهانی نفت در آخرین روز از هفته گذشته محسوب می‌شود.

بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) با 61 سنت کاهش (1.1 درصد) به 53 دلار و 17 سنت رسید. البته بهای نفت پایه آمریکا هفته گذشته را با 1.4 درصد افزایش به پایان رساند. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) نیز با 75 سنت کاهش (1.3 درصد)، 55 دلار و 49 سنت معامله شد.

گزارش جدید مؤسسه «بیکر هیوز» حکایت از آن دارد که در هفته گذشته 15 سکوی نفتی به ظرفیت تولید نفت آمریکا افزوده شد که در 13 هفته گذشته، دوازدهمین مورد افزایش سکوهای نفتی در این کشور به شمار می‌رود. هم‌اکنون از 566 سکوی نفتی برای تولید طلای سیاه در آمریکا استفاده می‌شود که از نوامبر سال 2015 یک رکورد محسوب می‌شود.

این در حالی است که بهای جهانی طلا در اواخر وقت دیروز، ساعاتی با‌ثبات را سپری کرد. بهای هر انس طلای اسپات با 0.1 درصد افزایش به 1190 دلار و 6 سنت رسید. این در حالی است که بهای طلای آمریکا برای تحویل در ماه فوریه با 0.1 درصد کاهش به 1188 دلار و 40 سنت رسید.

بهای جهانی فلز زرد در اواسط هفته گذشته به بالاترین سطح در 2 ماه اخیر رسیده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز