نوری شاهرودی در گفت و گو با برنا:

آرزوی آیت الله هاشمی رفسنجانی محقق شد

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۰۷:۱۲:۵۹
کد خبر: ۵۱۶۶۶۱
آرزوی آیت الله هاشمی رفسنجانی محقق شد
مشاور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی زمانی که در قید حیات بودند یکی از آرزوهایشان این بود که یک شعبه ای از دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان و جوانان آماده به تحصیل عراق در نجف تاسیس کند که مقدمات آن انجام شده است.

نوری شاهرودی مشاور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی زمانی که در قید حیات بودند یکی از آرزوهایشان این بود که یک شعبه ای از دانشگاه آزاد  اسلامی برای دانشجویان و جوانان آماده به تحصیل عراق در نجف تاسیس کند.


وی افزود: چندی پیش به دستور آقای میرزاده من به عنوان سرپرست عازم سفر به عراق شدم تا با هماهنگی مقامات عراقی مقدمات این کار فراهم شود که با استقبال طرف عراقی مواجه شد و قرار شد یک واحد دانشگاه آزاد در این شهر تاسیس شود.


وی ضمن بیان اینکه این واحد دانشگاهی قرار است در رشته های پزشکی، پیراپزشکی و حقوق تاسیس شود خاطرنشان کرد: مقامات عراقی علاقمند بودند دانشکده زنان و ادبیات فارسی نیز در این دانشگاه تأسیس شود که این اقدام موجب خواهد شد پیوندهای فرهنگی میان دو کشور تقویت شود.


نوری شاهرودی همچنین اظهار داشت: اساتید این دانشکده از هر دو کشور خواهند بود و امیدواریم این امر برای سال تحصیلی آینده محقق شود.

نظر شما
نظرات
داریوش
|
-
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
خدا رحمت کند آیت هاشمی این بزرگ مرد سیاست و تدبیر و یار واقعی امام راحل و رهبری
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز